Fars dags nono och yesyes

Inaktiv
Fars dags nono och yesyes

Imorgon är det ännu en dag vigd åt att köpa något meningslöst till sin pappa för annars blir man spyfärdig av dåligt samvete, mamma gråter vid diskbänken, hunden ylar mot månen osv osv osv.
Mina föräldrar är då skilda sen 17 år tillbaka så då har det känts extra viktigt att inte glömma bort pappa åtminstone 2 dagar om året (fars dag och Annandagen då vi firar jul och han fyller år) som kompensation för att jag var ett horribelt barn i nedre tonåren. Den första present jag minns är en slips jag valde helt själv med detta motivet på :

Vilket jag tycker är helt godkänt. Hrm host ja.

I alla fall i år har pappa fått ett jättepaket med badrumsprylar från Lush eftersom han på senare år "blivit medveten om att man måste se bra ut i hans jobb" och eh ja pappa det måste du, eftersom du syns i medierna vill man ju inte behöva skämmas för dig! Nä men han har alltid tyckt att det är okej för en karl att bry sig om hur man ser ut emellanåt och emellanåt inte. Min pappa bär helst slitna jeans, ännu mer slitna cowboy boots och Mötley Crue T- shirt om helgerna för att väga upp kostymtvånget alla andra dagar. SÅ i alla fall i år fick han saker som JAG VET att han kommer smyga in i badrummet med och läsa om och greja med. Tror alla killar med lite erkännande skulle gilla att tvätta händerna oftare om tvålen var gjord av bivax och honung som lenar upp än en kemisk sörja som "luktar hav och kamomill och klorin och nu också mandelspån!" eller vad de nu innehåller.
Hursomhelst här är min lista:

Nono du ska inte köpa honom:

1. En termosmugg.
Urusel idé! Nej han kommer inte använda den och nej den är inte praktisk eller braatthapånåtsätt!

2. Ett miniverktygsset från Claes Ohlson.
Jag köper inte ens mina verktyg där, ingen man vill få ett litet "kompletterande set i extra liten storlek" då han bara kommer känna sig grymt omanlig.

3. Underkläder.
Det är en frus jobb och så är det med det. Det är inte ens okej om det är strumpor med självlysande Batmanvingar på. Absolut inte okej. När din mamma har köpt honom Salmingkallingar med extra grip har hon en tanke med det hela så back off.

4. Presentkort.
Dels för att han kommer aldrig komma ihåg att använda det och dels vill han inte se vilket summa du lagt ut på honom.

5. En Axe deo. Eller presentförpackning.
Det är det absolut vidrigaste jag vet. Exceptionellt undantag om han verkligen använder de prylarna, men ändå helst nej. Gör det inte.

Men yesyesyesyes du ska ge honom!:

1. Frukost på sängen/ vid köksbordet/ whatever.
Överaska med croissant istället för hårt GI- bröd, marmelad istället för mosad avocado och chokladmuffin istället för apelsin. Tänk dig allt han verkligen gillar och överdriv! Släng upp ägg, korv och bönor och pannkakor och Ferraribilar. Överdriv och skapa den bästa brunchen i hans liv.

2. En hel serie.
Kan vara Kalle Anka- pockets eller Lost säsong 3 beroende på din ekonomi och hans intressen. Gå på ICA Maxi och DVD- hörnan där det alltid är 3 för 99 och bestäm dig för en genre som thrillers, maffia, humor eller kung fu och samla på dig ett gäng i den genren. Superlätt!

3. En rolig dag.
Boka tid på GoCartbanan bara du och han. Käka på Donken, kör några varv och gör vad ni känner för det. Nyckeln för att en sån påtvingad umgängesdag dock ska funka är dock att i alla fall EN aktivitet är bokad och betald mer eller mindre. Kolla i dagstidningarna om nåt av hans gamla favoritgubbar lirar på nåt litet hak som Tyrol eller liknande och följ med honom.

4. En prenumeration.
En present som kommer ofta! Faktiskt inte alls så tråkigt som det låter. Köper han Jakt och Fiske nån gång ibland är han säkert intresserad och gillar han Allt om vetenskap gillar han säkert Allt om historia. Kolla in [http://www.tidningskungen.se/]

5. Ett hemmagjort presentkort.

Gratis eller billigt, dövar dåliga samvetet och är uppskattat. Ge honom 3 gratis tvättar av bilen, eller om du har körkort erbjuder du dig köra den till besiktningen nästa gång. Tänk efter vad som får honom att sucka och säga "Åhhh juste DET måste jag ju göra också..." och gör det åt honom. Hämta syrran från dagis 1 gång i veckan i alla fall. Bjussa på lite hushållssysslor. Allt detta ger dig också kanonkulor att använda när det ska förhandlas om något du vill ha senare!

Lycka till!

#blogg

1
Skriv svar