Ôkami

Inaktiv
Ôkami

Nu har jag klarat Ôkami till wii. Det tog 99 dagar men jag brukar inte ha bråttom när jag spelar bra spel. Jag vill att det ska räcka så länge som möjligt

Den goda nyheten är att det inte verkar omöjligt med en uppföljare och den dåliga är

att man måste besegra Orochi 3 gånger för att klara spelet. På identiskt vis varje gång. Första gången var det kul att kämpa mot honom men de andra två var det bara utdraget och tjatigt.

Förutom det jag tog upp i ett tidigare inlägg så måste jag klaga på Issun. Fy vad han tjattrar hela tiden. De som störde sig på Navi i Ocarina of Time kan slänga sig i väggen så irriterande var han.

#blogg


signatur

Det finns människor som alltid tror att man angriper dem när man säger sin egen åsikt. - Christian Morgenstern

Inaktiv
Ôkami

Att jämnföra plågan "Hey, LISTEN" Navi med den oändligt karismatsiske, skrytsamme och självgode Issun känns i min värld nästan bissart. Visst har Jycken och Målaren en påfallande likhet med den stumme master sword svingaren och gnäll fairyn. Men hellre en karaktär med karaktär än en utan. Ställs Link och Navi mot Amaterasu och Issun så väljer jag de senare alla dagar i veckan.

Medlem

Men Link är ju hälften varg, hälften hjälte och hälften tecknad!
Alltså finns det 1,5 gånger så mycket Link som Amaterasu!
Link wins!

Inaktiv

Amaterasu är helt varg, helt hjälte och helt tecknad.

Men för att ta lite allvar också, så är Link helt ärligt en av de mest överskattade spelkaraktärerna i spelhistorien. Misstolka mig inte jag har inget emot Link i sig och absolut ingenting mot spelserien Zelda. Men i sanning så grundar sig Links omåttliga populäritet numera på ett nostalgikomplex och det faktum att han slåss med svärd.

Inaktiv

Liksom McBadger anser Link vara överskattad anser jag att irritationen över Navi vara överdriven. När jag spelade om OoT senast så var hon inte alls så irriterande som man gärna minns. Issun däremot slutar aldrig prata känns det som.


signatur

Det finns människor som alltid tror att man angriper dem när man säger sin egen åsikt. - Christian Morgenstern

1
Skriv svar