The Hidden Mansion - Mirror Mirror on the Wall...

Inaktiv
The Hidden Mansion - Mirror Mirror on the Wall...

Senast skrev jag om min lilla återförening med Luigi's Mansion.
Det har jag för några dagar sen klarat ut helt och hållet nu!
Visst, visst. Det var riktigt enkelt såklart!
Men det var kul, den lilla stunden som spelet varade!
Herregud, jag hade ju glömt bort hur det slutade! Det var ju sju år sen senast, men ändå!

Efter att ha klarat ut Luigi's Mansion försvinner hela slottet!
Ack ack! Med pengarna som man fått under sin lilla resa bygger dock professorn upp "The New Mansion" åt Luigi! Det slottet får man däremot tyvärr inte besöka...

Däremot kommer "The Hidden Mansion" upp! Det är mer eller mindre samma sak som tidigare - Förutom att stället är snäppet svårare och att allt är spegelvänt!

Jaha... Och? Undrar om man verkligen orkar spela igen hela slottet igen - bara för att det är spegelvänt?
Lite förvirrad blir man ju nr man tittar på det såklart! En annan sak är ju att man numera börjar med Spök-Sugarn... Hmm... Spegelvänt, Ny början, Snäppet svårare. Är det tillräckligt för att spela hela slottet?
Bah! Jag är skeptisk! Det blir väl knappast värt att spela igen bara för det..! Eller?

Nej, just nu tänker jag då inte spela igen "The Hidden Mansion", den saken är iallafall stjärnklar!
Så.. Vad ska man nu spela för spel då..?
Jag kan ju inte sitta här, framför datorn, och spela samma gamla MMORPG om och om igen!?
Ett nytt spel? Nja... Möjligen Okami eller Mario Kart Wii?
Vi får väl se... Kanske spelar jag om ett annat gammalt hederligt GameCube spel iallafall!

Det återstår att se... Spel världen kan verkligen förundra, men idén med ett spegelvänt slott verkar nog inte så kul... Men förr eller senare kanske man borde testa det... Förr eller senare...

#blogg


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem
The Hidden Mansion - Mirror Mirror on the Wall...

Någon hos Nintendo verkar ha sneglat väldigt mycket på Castlevania: Symphony of The Night och tagit lärdom av det konceptet. Om det är brist på fantasi är en helt annan diskussion, men visst fungerar det i vissa fall.


signatur

Upon a soapbox of nerdom.

1
Skriv svar