WiiWare blir bättre och bättre!

Inaktiv
WiiWare blir bättre och bättre!

Så jag har en hög med Nintendo Wii spel så man då helt överraskande har fått på Julafton. Prince of Persia, de Blob, Battalion Wars 2 och Sonic Unleashed. Och nu när jag snart ska ha ett gäng polare här hemma tänkte jag att det var dags för festligt multiplayer spelande! Så jag gick fram till min spelhylla och började tänka på vad vi skulle spela. SSBB har vi redan spelat rejält, så det har nog alla tröttnat på, tänkte jag. Men så har jag ju Mario Kart Wii. Men det spelade vi ju i sju timmar förra gången! Alla, och inte minst jag, är ju urtrötta på det. Aja! Vad tar jag då? Hmm... Hmm... Uhm... Ja, där fick jag svårt att hitta något. Jag har en hel radda med spel, men de flesta har bara énspelar läge! Visst, mitt nya de Blob har multiplayer, men hur länge håller det? Wii Sports funkar absolut inte på något sånt här, det är ju bara absurt. Inget utav mina nya spel har något imponerande multiplayer läge. Och så har jag ont om pengar just nu. Inte bra. Då kommer jag att tänka på ett spel jag såg på GameTrailers. Bomberman. Jag lyssnade på vad dom hade att säga och det var riktigt lovande. Bra spel att spela med vännerna. Men så såg jag sekunderna senare att det finns ett Bomberman till WiiWare. Något jag tydligen missat! Jag tittar på WiiWare videon. Bomberman Blast heter det alltså. Upp till åtta spelare. Ja, vi kommer ju att bli fem personer så det är väl utmärkt. GC kontroller och WiiMote's stöds. Sedan har spelet även ett Online läge. Spelet kostar 1000 points, och då får man alltså ett härligt multiplayer spel för upp till åtta spelare! Det är ju billigt, om du frågar mig. Så nu sitter jag här med ett Wii points Card framför mig, och är 90% säker på att jag ska ladda ner spelet. Och samtidigt kollar jag in de andra WiiWare spelen. Det omtalade World of Goo har vissa utländska speltidningar skrivit; "One of the best games of the Year". Kostar 1500 points. Ett utav årets bästa spel för under två hundra spänn? Imponerande. Och så ser jag andra WiiWare spel som verkar helt okej. Jag köper nog Bomberman Blast och så sparar jag mina andra 1000 poäng, för jag tror nog att vi kan ha härliga spel framför oss på WiiWare.

Bomberman Blast: [http://www.gametrailers.com/player/40644.html]
Original Post på min engelska blogg: [http://wowklump.wordpress.com/]

EDIT: Enligt GT är det upp till fyra spelare offline (och åtta online) medan Nintendo.se säger att det är upp till åtta offline. Även om det bara är upp till fyra offline kommer jag nog ladda ner det från Wii Shop Channel, då det fortfarande är ett häftigt spel. Men Nintendo.se borde ju ha rätt, med tanke på att dom själva är Nintendo. Nintendo.co.uk säger att det är upp till åtta spelare online och inget alls om offline läget. Det står dock: "Players: 1-8". Nå, det är väl bara att ladda ner och ta reda på det.

EDIT 2: Och så har jag laddat ner spelet. Har dock inte testat det än, men det borde fungera med åtta spelare offline, tycks det som.

EDIT 3: Sista redigeringen - Ja, det går att spela åtta offline.

#blogg


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

1
Skriv svar