Topp 5 - Överskattade spelkaraktärer

Medlem
Topp 5 - Överskattade spelkaraktärer

Denna gång listar jag de störst och mest överskattade karaktärerna i ett av våra vackraste tidsfördriv, spel...

1. Sam Fisher

Motivering: Ok, Sam Fisher är stenhård, mörk och allt för tråkig i ett spel. Killen jobbar för NSA men tar sitt jobb på allt för stort allvar. Visst, terrorister hit, bomber dit, hans liv kan ju inte vara enkelt. Men varför denna stenhårda macho-attityd? Man kan väl knäcka nacken på legosoldater och ha kul för det? Lite mer humor i Fishers humör och han hade varit en guldängel, men tyvärr, han är inte mer än en grönsynad stereo-typ som går igång på svart läder...

2. Lara Croft

Motivering: Tyvärr Lara, varken din C-kupa eller Angelina Jolies framträdande som dig räddar dig från denna situationen. Jag i vanliga fall har inget emot kvinnliga karaktärer (tvärtom!) men det måste ha varit med glimten i ögat när Eidos trodde två stora pixelformade bröst skulle sälja denna karaktär. Det roliga är att det sålde också... Men jag ska inte ta ifrån fröken Croft att hennes akrobratik är underbar. Men en annan gravedigger som lyckades utan dessa stylade trampolinhopp är faktiskt Indiana Jones. Piska är mycket roligare...

3. Tails

Motivering: Tails introducerades för första gången i Sonic the Hedgehog 2 men jösses vilken sidekick man kan skapa. Den lille fjanten kan flyga eftersom han har två svansar men hinner aldrig riktigt ifatt Sonic när han väl har fått upp farten och blir således bara ett irreterande objekt på skärmen. Och när man kommer fram till Dr. Robotnick och den lille räven äntligen kommit i fatt en så är han lika seg i att hoppa efter Sonics och slutar istället att han landar fel och dör... Men nej, just det! Han kan inte dö! Han kommer bara flygandes på nytt!

4. Ken Masters

Motivering: Ännu en hård kille med ungefär samma rörelser som Lara Croft kan klämma fram, om inte ännu mer overkliga. Jo, saken med Ken är att han redan finns. Vad menar jag då? Jo, Ken är inget mer än en blond kopia av Ryu, från samma spel. Samma rörelser, samma abilities, och även han tre bokstäver i namnet. Nej, som ren DNA-klon kommer man inte långt här i världen.

5. Mona Sax

Motivering: Här har vi verkligen en ittrig liten brud. Påminner mig mycket om mitt ex för den delen. Hon är mystisk och lockande fast egentligen inte. Vad är det för mystiskt med Mona? Och framför allt; lockande? Det känns mest som att hon springer runt bara för att vara där, vilken funktion fyller denna lilla tjej? Jag finner det egentligen inte så konstigt att man bara några veckor efter releasen av Max Payne 2 gjort en nude-patch modd som självkart gör hela Mona naken. Nu möjligtvis kan hon vara lockande, men nej, inte ens då. Jag tycker även det är lite respeklöst av en vapentjej (som ändå borde ha huvudet på skaft) att involvera sig så djupt hos Max när han borde vara den sörjande av sin döda fru. Låt honom sörja ifred för bövelen! Men det jag verkligen förstår minst med Mona är hennes efternamn... Sax?..

#blogg


signatur

It's Nice To Be Important, But It's More Important To Be Nice

1
Skriv svar