Jag <3 GoG

Medlem
Jag <3 GoG

För ett tag sen så damp ett email ner i min brevlåda. I den fanns nyckeln till något underbart. Nämligen en kod till öppna betan av Good Old Games.

Och vad är detta undrar ni?

Jo. Good Old Games (GoG) är en sida som CD Projekt, kända för bland annat Witcher, och erbjuder gamla spel billigt. Och vet ni vad det bästa är? Inga DRMs. Inga alls. Och spelbudet är riktigt bra även om det inte är så stort. Men att ha Fallout 1, 2 och Tactics för 6 dollar styck (cirka 40kr) är inget annat är underbart. Sen har de Conflict Freespace 1 och 2 för samma pris. Allt utan DRMs eller extra. Allting du tankar är en exe fil som installerar spelet och du är redo att njuta. Och att se Soldiers: Heroes of WW2 (känt för att ha Starforce) utan DRM är bara för skönt. Och sedan att spelen fungerar på både XP och Vista är dessutom utmärkt.
Förrutom spelet så får du en manual, soundtrack för spelet i MP3 format, wallpapers och en massa extra småsaker. Och det kostar inte extra. Som spelmusiknörd är det rent underbart att se en tjänst som erbjuder soundtracks för spel i inköpet. Något som borde göras mer.

Och vet ni mer vad som är underbart med den sidan? Att de ska lägga upp Operation Flashpoint i November. Och detta är Game of the Year versionen som inkluderar Cold War Crisis, Red Hammer och Resistance. Och allt för 10 dollar (cirka 70 kr). De som inte har testat MilSimmarnas MilSim måste ta chansen när spelet läggs upp den 15e November.

För de som är intresserade ska gå in på www.gog.com och skriva upp sig för betan.
Det är dock synd och skam att vissa utgivare känner sig motvilliga att lägga upp spelen på GoG på grund av avsaknaden av DRMs. Men fler utgivare och likaså utvecklare bör stöjda det. Att ge folk tillgång till gamla spel billigt och utan en massa krångel är något som borde stödjas för allas bästa.

#blogg


signatur

Kokade Åsikter, tillgänglig både på Svenska och Engelska.

1
Skriv svar