Medlem
OFP 2

<div class="gametrailers_embed_container>"<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swfla..." id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=50856"/><param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=50856" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object><div style="font-size: 10px; font-family: Verdana; text-align: center; width: 480px; padding-top: 2px; padding-bottom: 2px; background-color: black; height: 32px;"></div>

<div class="gametrailers_embed_container>"<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swfla..." id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=50858"/><param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?mid=50858" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object><div style="font-size: 10px; font-family: Verdana; text-align: center; width: 480px; padding-top: 2px; padding-bottom: 2px; background-color: black; height: 32px;"></div>

Så det första riktiga Gameplay fotot av OFP2 har äntligen kommit ut och i all ära är jag... inte särskilt imponerad. :/

Det ser bara för snabbt ut i sitt spelande. Första OFP var ju ett väldigt långsamt spel markerat av intensiva strider som kunde gå över på ett par sekunder eller vara i flera minuter. Detta bara känns fel.
Sedan att du kan numera överleva ett skott i huvudet utan problem bättrar ju inte särskilt heller utan får det hela att bara se löjligt ut. För att inte glömma att man uppenbarligen också kan flippa upp fordon på sina hjul ala Halo. Som gammalt OFP fan så känns det bara så innerligt fel.
Kontrollerna för gruppkommandon känns bra, lite blanding av Brothers in Arms och annat.

Och mina vänner som har tjänstgjort i lumpen hos artilleriförband är inte så nöjda hur spelets återgivning av det ser ut. För min del så verkade kommentaren som imponerande explosioner rent struntprat då de där explosionerna såg inte det minsta imponerande ut. Vad hände med WiC alldeles utmärka artillerianfall och explosioner? Spelet borde få eloge för troligen de bästa explosionerna inom något spel just nu.

Just nu påminner spelet mig alltför mycket om Ghost Recon Advanced Warfighter till PC. Som i sig själv var bra om något arkadigt på sina håll men ändå ett väldigt troget Ghost Recon spel. (Konsolversionen skall vi dock inte snacka om. Bleh.) Men att försöka göra om OFP till GRAW går bara inte. Det känns bara inte rätt.

Vad jag inte fattar är varför de skall envisas om att göra det lättare. T.ex. i öppningen av OFP2 artikeln i förra månadens nummer så var repliken "Det var som om spelet hatade dig." Det ju det som var en av anledningarna till att spelet var så otroligt bra. Det var det där hatet som spelet hade emot dig när du spelade det som gjorde det så innerligt kul att verkligen klara sig igenom uppdragen man stod inför. Det gav helt enkelt en bättre segerkänsla när man verkligen hade klarat av sina mål. En känsla som uppenbarligen dagens utvecklare inte vill att man ska känna. Nej, istället ska allting vara mycket lättare för att du enklare skall kunna spela. Och folk klagar på att spel är för korta dessa dar? :/ Inte undra på.
Vad är det för fel i att göra spel svåra numera? Ska vi verkligen behöva förlita oss på småutvecklare för riktigt svåra spel som t.ex I wanna be that guy?

Näe, mitt hopp ligger i Arma2 (som kommer ut om drygt två veckor, ) istället. Vad jag har hört så är det en massiv förbättring av både ArmA och OFP i sitt genomförande. Trots en och en annan bugg.

Dessutom, när man kan göra sånt som så här i multiplayer med hjälp av ett nytt editorkommando (AttachTo) så blir det bara så värt det:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oPTBGdqPU6Q&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oPTBGdqPU6Q&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

#blogg


signatur

Kokade Åsikter, tillgänglig både på Svenska och Engelska.

1
Skriv svar