Lilla Gubben

Inaktiv
Lilla Gubben

Här kommer ett av de bästa inläggen från min förra blogg som kan beskådas
här.

Ursprungligen publicerat den 17:e maj:

Igår fick jag höra följande kommentar på jobbet:
"Lilla gubben, är det verkligen så svårt?"

Dom som känner mig vet att jag jävligt sällan blir arg, men nu var det fan så att det bubblade lite i mig.
Till saken hör det att jag skulle följa en speciell skiss för uppställning av ett antal burar (stora burar som rymmer 450 kg post och därmed väger en del).
MEN,
*Skissen var spegelvänd, visade "luckor" på ett flertal ställen varpå jag såklart inte ställde några burar där, samt så skulle det vara en speciell bur i mitten. Som självklart inte var utmärkt på skissen.

Alltså,
Först ställer jag upp burarna, typ 20 stycken i två rader, spegelvänt och med luckor.
"Så ska det inte va, du har ju ställt dom spegelvänt."

Nåja, my bad, tänker jag för mig själv.

Vänder på burarna, har kvar luckorna. Under tiden går min handledare ut på rökpaus, smidigt.

Hon kommer tillbaka.
"Nämen... lilla gubben, är det verkligen så svårt?"

Nu är jag lack, och säger rätt surt
"Men man antar ju faktiskt att skissen stämmer från början!"

Hon säger inget, antar att man inte tänker på såna petitesser om man jobbat där i 20 år.

Flyttar burarna IGEN för att fylla igen luckorna, och då ska det självklart vara en specialbur i mitten. Bara för att toppa allt liksom.

Funderar fanimig på att rita en egen skiss och hänga upp, en som faktiskt stämmer.
Om jag nånsin träffar på en Pippi Långstrump-fetischist kanske jag kan gå med på att kallas för lilla gubben, men inte annars.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Lilla Gubben

Burar? Jobbar du på aphuset eller posten?

Inaktiv

Eminent slutledningsförmåga herr Nylund.
Har han möjligtvis vart postis själv en gång i tiden?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar