Shoppingkrångel

Inaktiv
Shoppingkrångel

Igår skulle jag handla. Det tog cirka 40 minuter. 32 av dessa minuter var handling. Gissa vad de andra 8 var?

Svar: Att stå på parkeringen utanför Netto för att växellådan i ens Volvo S40 inte hittar backen.

Fan vad retarderad man kände sig under tiden man stod där. Nästa bil jag köper ska definitivt ha backen längst ner till höger och inte som på denna, att man måste dra upp nån jävla ring på växelspaken för att sen lägga i backen där 1:an brukar befinna sig.
Har haft den känslan ett tag nu faktiskt att det har blivit svårare och svårare att få i backen för varje månad som gått sen jag köpte bilen för ungefär ett halvår sen. Har ju hänt innan att man har har stått hemma och behövt lägga i den både 5 och 10 gånger innan den ger med sig, men det här...

8 jävla minuter

Tror dock att jag har fått lite kläm på det hela nu. Det var onekligen lite spännande att backa ut från uppfarten innan idag, bara för att se om jag överhuvudtaget skulle lyckas komma iväg. Men det gick faktiskt på första försöket, likaså när jag skulle köra hem.

Önska mig lycka till när jag om cirka en timme, inledningsvis backandes, ska ge mig iväg igen.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Shoppingkrångel

Ägd ^^

Inaktiv

Så hårt åsså!


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Aja. Du har iallafall bil.
Har inte ens orkat börja övningsköra

1
Skriv svar