2x Will Ferrell

Inaktiv
2x Will Ferrell

Först såg jag Step Brothers på bio, sen kom jag hem och såg Wedding Crashers på tv. Det borde vart tvärtom.
Hade höga förväntningar på Step Brothers efter att ha sett trailern, självklart hoppades man på en ny Talladega Nights men så var inte fallet. Det var mycket en "har-man-sett-trailern-har-man-sett-allt-det-roliga-film" och därför lyfter aldrig humorn över precis godkänt.
Wedding Crashers däremot. Den var ju riktigt grym. Jag hade lite ställt in mig på att det skulle va en romantisk komedi då jag inte kände till handlingen innan men tänkte att den väl kunde va bra ändå. Efter 10 minuter står det klart att så inte är fallet (gudskelov?). Istället får vi en stundtals riktigt rå, sexuell komedi med en Isla Fisher i högform. Hon var för övrigt 29 när filmen spelades in, vem fan hade kunnat tro det?
Och Vince Vaughn är ju en riktig komisk talang vilket han iochförsig visat rätt bra i både Dodgeball och Anchorman, men iochmed den här filmen blev jag nästan lite förälskad i honom och hans lätt retarderade allmänna utseende.

En 5:a till Step Brothers och en 8:a till Wedding Crashers blir kvällens resultat.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar