Hårband, fylla och en grav

Inaktiv
Hårband, fylla och en grav

Sitter här och luktar lite på min vänstra handled. Den luktar parfym, precis så som hon brukar lukta. Jag gillar´t.
Vi backar bandet.

Det är den 25/12, juldagen. Alla festhelgers moder.
Vi har roligt, riktigt roligt faktiskt på förfesten. Jag dricker ett nytt recept: Mjölk, Oboy och Vaniljvodka. Smakar riktigt bra.

Mina kompisar påpekar återigen att jag som högerhänt borde ha klockan på min vänstra arm.
"Jävla nötter" säger jag.
Jag är ju högerhänt så klockan borde ju rimligtvis sitta på min högerarm ,eller hur? Man runkar ju med högern liksom.

För att få slut på käbblet får jag ett extra hårband som en tjej inte behövde att ha på vänsterarmen.
Snällt gjort tänkte jag.

När vi ska ut på lokal visar det sig att förköpskön tar MINST lika lång tid som den vanliga kön.
Klart den gör det, vi förköpssuckers har ju redan betalat, sen skiter dom väl fullständigt i om vi kommer eller inte.
Så jävla dålig kundservice...

Väl inne är kön till garderoben värre än vanligt. Efter att ha stått i den i 45(!!) minuter utan resultat känner jag hur jag börjar må illa. In på toan och in i ett bås.
Sitter och funderar lite. Klockan är 00.35.
Får nån jävla prydnadsjulgransstjärna i huvudet och hör skratt utanför. Reser mig upp och går ut ur båset utan att lyckas identifiera förövaren. Kanske lika bra, har lite svårt att stå och gå just nu så mina secret ninja powers hade nog ändå inte kommit till sin rätt.
Kommer fram till att om jag går in på stället i fråga (Oleo) så kommer jag med största sannolikhet spy ner nån stackars sate och därmed bli utslängd, så jag gör vad jag anser är rätt och går därifrån. Fan, 150 spänn för att köa i 1,5 timme känns inte som välinvesterade pengar.

Köper bussbiljett hem vid 01.00. Ser att övergången är giltig till klockan 03.40.
Blir jävligt sugen på att hoppa av i Gemla för att besöka Fars grav och svära på den att inte gå ut och festa på juldagen nästa år. Sen skulle jag ändå kunna ta nästa buss hem vid 02.40.
Det gick åt helvete i år, och förra året var utgången inte heller någon höjdare, även om vi hade jävligt kul med våra efterföljande kriminella aktiviteter.
Så om någon behöver en chaufför till nästa år kan ni ju säga till i god tid.

Jag somnar på bussen, innan jag hinner beakta gravbesöket närmare.
Vaknar och inser att jag missat min hållplats, får gå i 30 minuter istället för 20.
Känner mig ändå rätt glad. Det hade kunnat vara värre, jag hade kunnat vakna upp i Ljungby.

Bäst med juldagen:
När jag gick och la mig igår la jag mig som jag alltid brukar, med huvudet och min vänsterarm på min högerarm.
Då hamnade hårbandet precis vid näsan. Himla go lukt det där, hoppas den håller ett tag till.

Och nu är det snart dags igen, godnatt.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar