Björnliganmössan®-Jag: 1-1

Inaktiv
Björnliganmössan®-Jag: 1-1

Nattbussen på väg hem. Jag känner mig ganska färdig medans Björnliganmössan® som ni ser är på topp och inte kan sluta tjata om efterfest.
Det hela slutar med att jag vandrar hemåt medans Björnliganmössan® följer med några nyfunna kompisar från bussen hem för efterfest.
Klockan 05.15 stövlade han in på mitt rum, full som en alika. En annan brukar ju inte dricka mer på en efterfest, utan försöka varva ner lite, men inte Björnliganmössan® inte.
Han hade fortfarande några deciliter gin kvar och tyckte att "det vore väl dumt att låta det gå till spillo".

Så istället för en lugn natt/morgon har jag vid ett antal tillfällen fått hjälpa honom in på toaletten och hålla undan hans hår medans han har rattat den vita bussen. För tillfället ligger han och glor på 8:e säsongen av The Simpsons på DVD, skulle inte tro att han orkar göra så mycket mer idag.

Björnliganmössan® må ha vunnit första ronden (själva festen) på poäng, men jag vinner andra ronden (natten) på teknisk knockout.

I övrigt en redigt rolig fest med ölspel och för en gångs skull inte MusikHitler Anders vid DJ-båset vilket betydde mycket bra musik kvällen igenom. Undrar hur Ludde mår idag, stackarn hade bara vodka med sig så efter att ha spelat ölspelet i en halvtimme var typ halva 70clflaskan slut. Men du var vid jävligt gott humör hela kvällen ändå Ludde, vet inte om jag klarat det lika bra. Det anordnades också en "Vem kan ha mest popcorn i sina kroppsöppningar?"-tävling. Dött lopp mellan Anders och Sarah, de enda som ställde upp

Synd bara att jag, Anders och Anna bestämde oss för att dra ut lite senare på kvällen. Jag förstod aldrig riktigt att hela festen var tänk som en hemmafest, vilket ju är eoner sen man var på.

Nu ska jag snart duscha och äta lite innan jag ska iväg på Växjödeltävlingen av Rockkarusellen, ett Battle of The Bands för osignade band med totalt över 600 band från hela Sverige.
Banden som spelar idag är Black Ink, Tranås, Blindustry, Kulltorp, Dirty Frank, Vaggeryd, UpToTheWrist, Blomstermåla, samt Wasted och Wera, båda från Växjö.
Bäst av allt är att det är gratis, så det känns inte som att jag har så mycket att förlora på att åka och kolla.

Vi höres.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar