Girighetens ansikte

Inaktiv
Girighetens ansikte

Igår tänkte jag ta en sväng inne på Sporthörnan inne i stan. De har ju kursat nu så det var utförsäljning, 80% rabatt på allting.
Jag kommer dit, men kunde lika gärna ha vänt i dörren. Kön sträckte sig igenom halva butiken, folk sköt flera lådor med prylar som de hade plockat på sig framför sig. Jag var där med Micke från min universitetskurs och han såg en kompis långt fram i kön, kanske fem placeringar ifrån kassorna. De hade stått i kö i två timmar.
Jag tror aldrig jag har sett något liknande, det var lite läskigt på nåt sätt. Overkligt.

Senare, på natten (jag lyckades faktiskt komma hem trots gubbjäveln som körde i 40 på en 90-väg) drömde jag att jag drack blåbärscider. Varför har ingen kommit på det? Eller det finns kanske, men jag har aldrig sett det isåfall.
Blåbärscider...
Låter mumma.

Nä, nu ska jag fortsätta skriva på min Shakespeare-uppsats. Det som bara är SÅ roligt.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Girighetens ansikte

Systembolaget har en cider som heter Hannas Blueberry Mini.


signatur

Now where's your fucking god?!

Inaktiv

Tack för tipset.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Blåbärscider låter... motbjudande Men smaken är som baken; hårig och jävlig.

Själv diggar jag Shakespear. Dikterna iallafall. Hans pjäser brukar inte vara så balla, även om de duger.

Inaktiv

Så var det när vi öppnade vår ny butik för 2 år sen och sålde Lego till halva priset! Då jävlar i helvete var det folk kan jag lova.

1
Skriv svar