Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars

Inaktiv
Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars

Som ni kanske har märkt (klart ni har) så har jag inte bloggat innan idag. Detta på grund av att jag har spelat ohälsosamma mängder Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars.
En jobbkompis informerade mig på fredagen om att det inte var särskilt bra, så det var med låga förhoppningar jag installerade demot. Ett demo som kostade mig 30 minuters värdefull pluggtid. Men det var det värt.
Hittills har jag spelat det i cirka 3 timmar ihop med min bror. Och detta i ett spel där matcherna är 5 minuter långa. Så ni förstår ju att jag gillar det. Faktum är att jag hade kunnat tänka mig att betala bara för demot, som man får spela i 1,5 timme.

Upplägget påminner om det där minispelet i Excitebike 64 där man spelade fotboll. Ni vet, det som ihop med hillclimb tog mer tid i anspråk en själva racen.
Få bollen i mål. Enkelt i teorin, knepigare i praktiken. Man gör frontflips samt kick-och heelflips för att på olika sätt påverka bollens bana och hastighet, detta medans 7 pers försöker göra samma sak, för online blir det inte direkt något finlir.
Man fattar kontrollerna nästan direkt och man kan spela splitscreen-online, vilket är ett stort plus. Upp till fyra kompisar i soffan kan battla med ett annat lag online. Du kan till och med skapa ett eget team, en klan, och se hur ni klarar er online i prestigefyllda tournaments.

Testa demot, där kan du både köra online och med en kompis eller tre. Om ni inte halvt skrattar och svär ihjäl er i soffan gör ni något fel. Det här är nog det bästa som släppts på PSN sedan Crash Team Racing.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar