Hur fan tänker dom? - Army of Two

Inaktiv
Hur fan tänker dom? - Army of Two

Hade tänkt påbörja en ny bloggserie kallad "Hur fan tänker dom?" och den ska syfta till idiotiska beslut tagna av spelutvecklare.
Ofta när en annan sitter och spelar, vanligtvis nästan en gång per spel, så händer det något som bara får en att tänka "Hur fan tänker dom?"

Först ut är Army of Two.

Jag och min lillebror spelade igenom spelet tillsammans och vi hade verkligen skitkul med det. Svårighetsgraden Hard är från början låst och du måste klara spelet en gång innan du låser upp Hard.
Inga problem, man vill ju ändå börja sina spel på Normal liksom.

Efter det att vi hade klarat spelet var vi rörande överens om att vi ville spela om det, på Hard.
Men vad händer? Jo, för att få tillgång till Hard så måste en av spelarna använda den profil som han hade när han klarade det första gången.
Och då behåller man alla vapen man köpt på sig första gången, uppgraderade och klara.

Det finns alltså inget sätt att spela Army of Two på Hard från scratch så att säga. Jag bara suckar och tänker "Hur fan tänker dom?" för mig själv.

Visst, man kan ju strunta i att använda de nya vapnen och köpa ett gammalt risigt men ändå. Det hade varit så enkelt att införa menyalternativet: "play without upgrades" men icke.

Efter denna upptäckt spelade jag och min bror aldrig om Army of Two.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar