Hur fan tänker dom #6? - Supersonic Rocket-Powered Battle-Cars (igen)

Inaktiv
Hur fan tänker dom #6? - Supersonic Rocket-Powered Battle-Cars (igen)

Som ni vet så tycker jag att Supersonic Rocket-Powered Battle-Cars är ett asschysst spel, topp tre som släppts på PSN.

Som ni också vet så tycker jag dock inte att det är perfekt, långt ifrån.

Allt ifrån regelrätta laggfester till att man inte kan se vem som hostar en Ranked-match (det blir svårt att veta vilka servrar man har kollat, annars är idén bra) är saker som stör mig. Dock småsaker.

Men det finns en grej som jag tycker är sjukt irriterande, så irriterande att det förtjänar ett eget inlägg och det är, tyvärr, musiken.

I Battle Cars kan man spela upp sin egen musik som man har på hårddisken istället för de 6(?) monotona låtar som finns på spelets soundtrack. Asbra, jag vet.
Men det finns problem.

För det första, varför kan jag inte byta låt i menyerna? När man spelar trycker man bara på vänster/höger på styrkorset för att byta låt, smidigt som bara den. I menyerna används inte ens de knapparna så varför man inte har gett dom låtbytarfunktion även där förblir ett stort mysterium för mig.

För det andra, varför, åh varför i helvete, måste spelet börja spela den låten man har valt först i playlisten så fort det kommer en "loading"-skärm? Kan det inte bara spela shuffle som jag har bestämt?
Samma låt börjar alltså om när man går från huvudmenyn till onlinedelen, när spelat refreshar servrarna, när en match startar, när en match tar slut och man kommer tillbaka till menyn osv.
Men inte alltid konstigt nog, det är som att spelet gör det lite på random, cirka 80% av gångerna det kommer en loadingskärm.

Det räcker med att spela i en halvtimme för att man ska behöva höra samma intro och mer därtill minst 10 gånger och det är fan inte kul.

Lägg därtill småsaker som att musiken helt plötsligt ibland bara dör och spelets musik tar över alternativt att det blir helt knäpptyst i 10 sekunder innan den där förbannade första låten börjar om igen, samt att spelet med jämna mellanrum ignorerar att jag faktiskt ställde in shuffle för bara 5 sekunder sen, och inte repeat, och man kan inte undgå tanken:

Hur fan tänkte dom?

(I ärlighetens namn känns det som att vissa av grejerna jag klagar på här kanske inte är spelmässiga beslut, utan buggar eller annat crap men strunt samma)

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar