Tenta, jobb och skor

Inaktiv
Tenta, jobb och skor

Tentade idag för andra gången, nu i ämnet "Contemporary Bristish Studies" där vi fick lära oss om England och dess sjukvårdssystem, skolsystem, lagar, politik, vad en genomsnittlig hora kostar (nä) och annat bjäfs. Kändes bra och jag hoppas men är lite tveksam till ett VG [B].

Efter det var det dags att försöka hitta ett par nya skor. Personligen tycker jag att såna där tråkiga jävla Adidas sneakers som alla har inte är så värst snygga, utan jag har på sistone mer och mer fastnat för Skateskor som jag ofta finner mycket attraktiva med sin bredhet och snygga sidomönster.
Hittade ett par asfina Etnies på Intersport, helsvarta med ett rosa, broderat E på sidan.
"Dom måste jag ha" tänkte jag.
Frågade en skohökare ifall de fanns i storlek 43.
"Ja... alltså... det där är ju tjejskor" blev hans svar.
"Aha, vad synd. Så de finns inte i killmodell då?" försökte jag, men tyvärr.

Till slut blev det ett par Firefly för 450:-, helt klart överkomligt.

Hemkommen, helt körd efter pluggande, tentande och en asiatisk buffé där man sedvanligt åt för mycket gick jag och la mig mellan 17-19. När jag vaknade gick jag och åt lite, men vid 19.18 ringer telefonen.

"Hej det är Cissi på Posten. Skulle inte du jobba idag?"

Jag blir helt tyst. Fan också, det skulle jag ju. Helt bortglömt
10 minuter senare är jag på plats. Jag fick en halvtimmes löneavdrag, vilket såklart är rimligt, men värre verkar det inte bli som tur är.

Festen imorgon är tydligen inställd så det blir nog Kenny Begins istället, inte så pjåkigt det heller.

Godnatt.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar