Den industriella revolutionen

Inaktiv
Den industriella revolutionen

I en kommentar så skrev jag lite kortfattat det jag visste om den industriella revolutionen för att sedan avsluta med "mina historiekunskaper är tyvärr lite bristfälliga".

Detta har jag nu åtgärdat och jag ska därför nu ta och berätta för er om Den Industriella Revolutionen©.

Den industriella revolutionen är som sagt även känt under namnet "Datorkriget", detta eftersom det var just ett krig mellan människor och datorer.

Sedan urminnes tider hade människor och datorer levt fridfullt tillsammans. Vi jagade och samlade ihop, brukade vår jord tillsammans och vissa hade till och med umgängen mellan raserna vilket ofta ledde till ohyggliga missfoster.

Men så en mörk februaridag i nådens år 1993 hände något. Ingen vet varför, men plötsligt gick datorerna berserk och anföll sina tidigare bundsförvanter. Bara första veckan dog 20 000 000 människor i datorrelaterat våld. Andra veckan lika många till. Halsar strypta av mussladdar, skalar inbankade av tangentbord, diskluckor som extraknäckte som giljotiner.

Det var fruktansvärt.
Stora europeiska metropoler som Paris, Köln, Wien, Budapest och större delen av nuvarande Ryssland totalförstördes.

Datorerna fick härja fritt över Europa, Mellanöstern och Asien i närmare 1,5 år. De ockuperade dock aldrig Oceanien eller, av förståeliga skäl, Afrika. Små motståndsrörelser fanns i varje större stad och gjorde sitt bästa, men fakta kvarstår: om det inte hade varit för att USA bestämde sig för att gå in i kriget den 24:e augusti -94 så hade mänskligheten förmodligen varit förlorad. Datorerna svarade såklart med att invadera USA och hade till en början stora framgångar i östra USA, men det fanns en man som satte stopp för det hela.

Under Överbefälhavare Steve Jobs lyckades man vända kriget till människornas fördel i och med det nyligen introducerade biologiska stridsmedlet iDie, designat för att bara drabba datorer. Andra framgångsrika, dugliga officerare som gjorde stor skillnad inkluderar Kapten McAfee, Kapten Avast och Överstelöjtnant Norton.
Mcafee och Avast ledde "Operation Blue Screen" som såg till att "bara" 300 000 personer omkom när datorerna under Kommendant Vista stormade Chicago. Hade det inte varit för McAfee och Avast hade kanske hela Illinios strukit med.
Överstelöjtnant Norton ledde 53: pansarbrigaden till seger över Major Intels styrkor i Gelsenkirchen efter hårda strider 9-20 januari -95.
I och med Gelsenkirchen frigjordes Tyskland och detta blev startskottet för datorernas kapitulation av Europa.

Det avgörande slaget kom dock när ÖB Steve Jobs bestämde sig för att sätta in den nya generationens soldater på slagfältet i mars -95: Metallic Awesome Conqueror eller Mac som förkortning. Dessa cyborgs har förmågan att tänka som en dator och just därför var de ytterst lämpliga att hitta och förinta datorernas ledare.

Den 29:e augusti 1995 kapitulerade datorerna villkorslöst och sedan den dagen råder det återigen fred. Fredsförhandlingarna blev dock tuffa för datorerna, som bland annat förbjöds ha sin egen armé, ett krav som kvarstår än idag. Varje gift datorpar får inte heller skaffa fler än två barn, då människorna är rädda att en för snabb befolkningstillväxt än en gång skulle kunna göra att datorerna hamnar i numerärt överläge.

Mac:arna finns kvar ibland oss än idag för att påminna oss om det fruktansvärda som var. Och som ALDRIG får hända igen.

Och detta mina vänner, är i korta drag den industriella revolutionen.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Den industriella revolutionen

PS. Låt mig veta vad ni tycker om sådana här fejkade texter. Bu eller bä?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Wow

Wow

Jag är inte lika deprimerad Kullis.


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Inaktiv

Det här var fruktansvärt bra skrivet. Jag tycker fejkade texter är underhållande om dom är skrivna på ett underhållande sätt. Det här, var väldigt underhållande!

Inaktiv

*rodnar*


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Missinformation är makt!

Medlem
Skrivet av Voxbrallan:

Missinformation är makt!

so's your face.

...waaait

Inaktiv

Information wants to be wrong!


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

1
Skriv svar