Toalettkulturen på universitetsbiblioteket

Inaktiv
Toalettkulturen på universitetsbiblioteket

Växjö universitetsbibliotek består av en bottenvåning och sen ytterligare tre plan, och på alla våningar finns det, Gud ske pris, toaletter.
Jag har på sistone lagt märke till en speciell grej vad gäller det så kallade kösystemet till dessa toaletter.

På bottenvåningen samt våning 1 och 3 står man i kö och väntar på sin tur, som brukligt är. Däremot på våning två ligger de två toaletterna i direkt anslutning till referensbiblioteket. Detta gör att folk av någon konstig anledning inte köar vid dessa toaletter, istället vandrar de vidare och börjar låtsas kolla på böcker de egentligen inte alls har någon nytta av. Följden blir ju såklart att de ibland missar "sin tur" eftersom de har råkat börja läsa ryggen på en bok med alldeles för lång titel precis när någon blir klar.

Det är som om det vore fult att behöva uträtta sina behov på just våning tre. Novis som jag är vad gäller toalettköande på universitet© gör jag självfallet likadant. Jag strossar runt lite, tar upp böcker och låtsas läsa dem samtidigt som jag försöker hålla mig så nära toaletterna som möjligt (men minst en hylla ifrån ifall någon annan redan står där såklart, usch för mänsklig kontakt).

Är det såhär på alla universitet?
Berätta din historia.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar