Vad skönt det är att fortfarande vara ung

Inaktiv
Vad skönt det är att fortfarande vara ung

Den här veckan har jag varit ute på praktik på Kungshögsskolan i Ljungby för första gången under min utbildning mot att bli lärare.

En av de roligaste sakerna att notera är när man fattar saker som eleverna säger som bara flyger över huvudet på läraren. Så jag tänkte dela med mig av det bästa exemplet, för det är fan riktigt bra.

En niondeklass har haft i uppdrag att skriva sagor på svenskan och nu ska de göra framsidor.
En kille vill först ha en helt svart framsida vilket han inte får, "slöseri med färg" säger läraren. Så då tar han istället och klistrar in någon animebrud. Men det fick han inte heller ha "för det hade inget med sagan att göra". När läraren går därifrån frågar jag vad sagan heter och om han inte kan ha något som har med titeln att göra. Han säger att den heter "Sagan om björnen".

Direkt tänker jag "Oh God, det vore så roligt. Men det kan jag ju inte föreslå. Han kanske inte ens vem vad det är".

Sen avbryts mina tankar och han säger "jag ska fan ha Pedobear på framsidan!".

Jag lolar inombords.
Han klistrar in Pedobear på framsidan och ger arbetet till läraren som säger "ja men det blev väl bra?".

Så jävla klockrent.

Pedobear

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Vad skönt det är att fortfarande vara ung

Hahaha ja! Säger bara det... JA!

1
Skriv svar