Tillbaka till Penumbra

Inaktiv
Tillbaka till Penumbra

När jag lirade Penumbra: Overture för 1½ år sedan, satt jag - slaviskt efter instruktionerna - ensam i ett mörkt rum, mitt i natten och med stadiga hörlurar. Det är en underdrift att påstå att jag var rädd.
Jag kanske aldrig har blivit så skrämd av ett spel.

Häromveckan kom Penumbra Collection ut, samtliga tre spel (Overture, Black Plague & Requiem) i en fin liten skrämselbox. Och jag tänkte - perfekt, nu kan jag ju avgöra om spelen har förbättrat sin lite klumpiga speldesign, rättat till buggar och så vidare. Men - inte helt naiv - började jag spela vid halv tre på eftermiddagen (visserligen med fördragna gardiner).

Trots att jag kände till allt som skulle hända satt jag och hyperventilerade, svettades, ömkade mig ljudligt och skrek till och med ett par gånger. Resultatet var förstås att jag inte alls kunde göra nån bedömning på buggar och annat. Med eller utan fördragna gardiner - Penumbra får jag fortfarande panik av.

En av de obehagligaste sekvenserna i början av Penumbra: Overture

#blogg

Inaktiv
Tillbaka till Penumbra

Minns när min låtsasbror fått Silent Hill och skulle spela det första gången ( vi var väl typ 14 år). Han som var så "tuff" annars vågade inte spela själv så jag och min syster satt på varsin sida om honom i hans rum, med fördragna persienner, och i princip klättrade på varann. När vi inte hoppade till och skrek

Medlem

Jag har inte blivit riktigt rädd för ett spel sedan Deus Ex - men då var det så otäckt att jag var tvungen att sluta spela, eftersom jag satt ensam i ett stort rum med ryggen mot rummet, mitt i natten. Klarade inte av att smyga omkring bland aliens på det sättet!

Medlem

Fast nu när jag tänker på det... Silent Hill 2! Extremt obehagligt spel, med sin vingliga styrning och otäcka känsla hela tiden. Och så Pyramid Head med sin jättekniv, som våldtar en levande skyltdocka medan man står i garderoben och kollar... huuu

Inaktiv

Ha! Prova Silent Hill 1 på en TV som bara kan visa nyanser av grått och rött!

Medlem
1
Skriv svar