Börjat en kurs om lagerutbildning

Medlem
Börjat en kurs om lagerutbildning

Så har man tagit en kurs i lagerutbildning. Kommer få lära mig att köra truck A och B om det är nån skillnad på dem, just nu lär jag mig om hur man läser en ritning och hur man gör en. Man lär sig lätt om man har gjort nått liknande innan, det vill säga hålla på med LEGO :D.

Kursen kommer vara i runt 10veckor, kan bli mindre om jag får jobb under den tiden då jag praktiserar hos ett företag. Kursen är genom Lernia och är borta i Borås. Ända nackdelen med detta är att jag bor i Alingsås och får gå upp runt klockan 5 för att komma dit i tid eller nån kvart 20min senare med tanke på att den börjar klockan 07:15 och slutar runt 15:40 och runt klockan 14:00 på fredagar.

Så varför började jag denna kursen med dessa väldigt jobbiga tider och så långt bort? Efter att inte ha haft nått jobb på 2 år så har jag mig själv att klaga på. Samt om jag ska komma in i arbetslivet så bör jag mig anpassa redan från början då.

MEN jag har inte tagit något bolån, studie lån eller billån. Måste väl vara nånting då jag lyckats leva på Alfakassan och försäkringskassan dessa 2 år. Samt levt tillsammans med morsan i ett år eller längre efter Högskolan. Vi sökte jobb men fick inget så nu när jag och brorsan bor i en lägenhet där vi betalar hyran själva med hjälp av Försäkringkassan så har vi råd att betala det vi behöver. En av de bästa med att vara tvillingar, du får allt dubbelt Förutom vissa saker då.

Finns andra utbildningar jag kunde ta men de var över 3månader och med tanke på USA krisen så vet jag inte om det är säkert att satsa på det samt ville inte leva på FK mer, mer att jobbet kommer först tidigare.

Så från ett liv där jag lägger mig senare än klockan 12 på kvällen sover långt in på dagen utan att bry mig vad som händer och mest slöar hemma till ett där jag går upp klockan 5 för att hinna med bussen till som går runt 6:20 nått så kommer detta bli ett nytt liv för mig, hade flyttat från mitt gamla hem till nått annat ställe längre bort och sen efter det längre bort igen, så inget att göra i närheten eller vid andra stället än att vara hemma och sticka till farsan nån gång i månaden och så, Mitt social liv med utvärlden var väldigt lite under den tiden. Ser fram imot detta också, fast klassen kan man säga är bara på 3-5 personer förtillfället. Gissar på att mer kommer. Brorsan kommer väl in om 2 veckor eller 1 vecka.

PS.
Har redan ett prov att göra imorgon på de uppgifter jag gjorde idag.

#blogg


signatur

Zukabazuka I alla online spel
War it's now or never, We shall stand together, One by one, This world is sacred

1
Skriv svar