Julen är kommen, Chrono Je´t aime

Inaktiv
Julen är kommen, Chrono Je´t aime

I det första ska jag be om förlåtelse ifall min franska svider i ögonen på någon.
I det andra så skall jag blogga av mig lite skryt kring mitt senaste spelköp.

Chrono Cross 249:- inklusive frakt och moms

Lite bekvämt efterbliven som jag är så har jag i den senaste veckan upptäckt de smått fantastiska små ekonomiska ekosystemen som kallas auktionssajter. Platser ditt du kan bege dig med ljus och lykta för att leta reda på virkade bakverk, porslinssmurfar eller varför inte de där spelen som ligger på önskelistan som bara du förstår dig på. Sen när du därtill finner dig i situationen att göra ett klipp bortom din vildaste fantasi så känns plötsligt som världen blev lite vackrare. Okej, Chrono Cross kanske inte gick helt gratis men i vilket fall för mindre än hälften av pengarna det skulle kostat för att köpa det från USA.

Om du nu inte har koll på Chrono Cross men tycker namnet låter bekant så är det för att det handlar som Chrono Triggers uppföljare. Prisat till skyarna: spelet ligger över 90strecket på Metacritics och bland annat Gamespot delade ut en (perfect) 10. Fokuset har däremot alltid legat på storebror Chrono Trigger vilket gjort att Chrono Cross blivit lite bortglömt, mycket tack vare att det "Dream team" bestående av Hironobu Sakaguchi, Kazuhiko Aoki, Nobuo Uematsu, Yuuji Horii och mangaguden Akira Toriyama gjorde Trigger men inte Cross.

Har aldrig tidigare spelat det men haft det som en speldröm väldigt länge.
Så detta blir början på ett underbart baklängesmaraton som fortsätter med Chrono Triggers DS release i början av 2009. Först måte jag bara skaffa mig en PS2a som kan spela Ntsc-spel. Käft, det var ändå vart det.

Nu blir det dags för kvällens filmtitting, som förhoppningsvis kan resultera i ännu ett blogginlägg.
Ledtråd:

McBadger out.

#blogg

1
Skriv svar