Avast är bäst!

Inaktiv
Avast är bäst!

Döden var oundkommlig.
I förtvivlan såg gossen hur hans gode vän Datorn förtärdes av illasinnade elektroniska förkylningsvirus. Datorn låg på dödsbädden i febriga rykningar av all frossa som gick genom dess fyrkantiga uppenbarelse. Endast en avancerad formaterings-by-pass operation kunde lösa problemet. Datorn skulle dock aldrig mer bli den samma. Gossen skulle precis rycka pluggen då plötsligt (konstpaus) Dr. Avast stod i sjukhusrummets dörröppning. Avast gick fram till den tårfyllde gossen, la en hand av förtröstan på gossens axeln och sa. "Jag tänker inte låta det här hända. Din dator kommer bli bra". Dr Avast skred till verket och under 20timmar av noggrant letande och forskande tog han itu med bacillerna, ett virus i taget.
Och Datorn blev frisk. Gossen kände inga gränser till sin glädje. Dr Avast hade gjort det som vare sig Dr. Norton eller Dr. Securiy Center hade klarat av. Faktum är att de tidigare doktorena hade gjort mer illa än nytta när allt kom kring. Gossen vände sig om till Dr Avast och frågade vad han ville ha i ersättning för sina mirakeltjänster. Dr Avast gav ett lungt varmt skratt och sa "De kostar inget. Jag gjorde bara vad varje doktor är skyldig att göra".

Detta bygger på en sann historia (lätt dramatisering) då min dator idag höll på att utsättas för en omformatering i hopp om att bli av med en virusinfektion så grov att jag själv aldrig varit med om liknande. Avast är ett gratis virusprogram som enligt undertecknad får jobbet gjort bättre än någon jobbig betalversion av Norton eller liknande program som blir en värre pest en virusen själv när dyra prenumerationer skall uppdateras. Avast löste genom en sökning alla mina problem. Därtill har liksom Avast en slags överdriven, nostalgisk, pseudocharm eller nåt. I viss mån det som Alfred Holmgren kallade för undergångsromantik (om än med en annan själslig innebörd kanske). För när den väl hittar ett virus så tjuter sirener i datorns högtalare samtidgt som ett stort fönster kommer upp och meddelar "WARNING VIRUS FOUND WARNING!". Humorn i detta är att det står i lite text under den feta "WARNING etc"-texten att "There is no reason to panic". Fast denna lilla text har du förstås upptäckt efter att du blivit skrämd till vettet och ditt hjärta hoppat upp i svalget av 120decibel sirenerna. Sen är det ju alltid kul med ett virusprogram som i bekväm ljudboks stämma pratar med dig och snällt berättar när virus databasen blivit uppdaterad och när en ny version av Avast finns ute.
Summa summarum. Avast rekommenderas, McBadger approved.

#blogg

Inaktiv
Avast är bäst!

Avast dödade mitt internet för inte så länge sen. Sen dess kör jag AVG.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Avast räddade mitt. Lustig världen och tekniken är.

Inaktiv

Då Norton dök upp som en ond trollkarl och förhäxade mitt internet, dök Avast upp som en riddare i skinande rustning och brött förtrollningen. I sagoriket Acer är nu allt frid och fröjd. Trollkarlen Norton är sedan länge bannlyst och Kung Avast styr riket med ett gott hjärta....


signatur

Work is for people who can't play video games

1
Skriv svar