I'm Batman!

Inaktiv
I'm Batman!

Jag smyger. Jag slåss. Jag klättrar. Jag dektektivar. Jag brummar. Jag är Batman.

Idag satte jag mig ner för en (trodde jag) slentrianmässig genomspelning av Batman Arkham Asylum-demon. Det visade sig vara en positiv överraskning bortom vad jag någonsin vågat hoppas på. Titeln träder fram och ett "press start" senare är året 1995 och jag sitter klistrad framför Batman The Animated Series*.

Jag tänker inte tråka ut vare sig dig eller mig genom att detaljrecensera hela det fulla spelets förtjänster och bommar utifrån en ynka demo. Spela det, är allt jag säger (Finns på Live och PSN). Speciellt om det finns ett Batman-fan inom dig. Gärna ett riktigt. Är du en en sådan som åkt med av hype-tsunamin känd som The Dark Knight så är du också välkommen, om än inte lika.

Spana föresten in Limited Edition-boxen. Otaliga snygghetspoäng över CoD 4-2s dito. Pris landar väl på ca 800 svenska kronor men då får du ju också bonus-dvd, art book, bonus in-game content, en snygg box och en ful batarang på köpet.

*För er som inte sett The Animated series så kan jag informera om att en jämförelse med den är bland det bästa betyg något licensspel kan få. Någonsin. Nostalgi är en drog och jag dess junkie.

#blogg

Medlem
I'm Batman!

Fast TAS var ju aldrig bra tyckte jag.

Väljer hellre valda delar ur serietidningshistorien. Då självklart med Frank Miller i spetsen, så jag kanske inte är lika välkommen som de riktiga fansen. Men demot var bra och spelet ska spelas.


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar