Inaktiv
Gamespot

Jag gillar ändå Gamespot. I alla fall deras recensionsarkiv. Nu för tiden verkar de knappt ha koll på att COD4-2 har släppts men vad gör det när den gamle geten sitter på recensionsarkivets motsvarighet till Bank of England? Här kan jag spendera timmar med att läsa och söka efter gamla klassiker. Det finns verkligen hur mycket som helst.

Gametrailers är mer den nya hippa killen som folk tycks föredra. MTV-ägt så det är väl en naturlig övergång kanske? De kan knappt stava till Combat Evolved efter Halo men vad gör det när folk ändå bara är ute efter det nya. Ursprung vad ska man med det till? IGN har jag alltid ryckt axlarna åt också. Likt GT så envisas IGN med en väldigt träig och förlegad recensionsform där det alltid ska finnas en tydlig pedagogisk indelning mellan Story, Gameplay och Presentation. Det känns nästan förolämpande att de verkar tro att vi inte kan klara av en mer lös och fri recensionsstruktur. Nä, tacka vet jag Gamespot. Gamle trofast. Inte vassaste kniven i lådan men klart den mest kompetenta. Sen att Gamespot slaska Eidos-kotte och sparka Jeff Gerstmann för en oköpt recension av Kane & Lynch. Det gillar jag också med Gamespot. Raka rör liksom.

Detta om detta. Nu lunch!

#blogg

1
Skriv svar