Spike'n i kistan

Inaktiv
Spike'n i kistan

Hoppla, här kommer man tillbaka efter helgen och upptäcker att Spike VGA:sen har satt internet i brand. Självklart måste jag lägga en del av förmiddagen på att blogga av mig lite intryck.

Green Day: Rock Band - Oj, oj, här blir det svårt för mig som älskar Harmonix men hatar Activision när Harmonix drar just en Activision med ett snabba pengar-spel av den här sorten. Det känner ändå okej. Spelets låtar är olikt GH: Metallica/Van Halen exporterbara så att de går att ha på ett ställe. Därtill så lär låtantalet göra att det blir som ett väl rabatterat track pack. Det ihop med att Harmonix ger oss puppy eyesen efter att ha gjort Beatles: Rock Band gör att jag förlåter dom. Den här gången i alla fall..

Batman Arkham Asylum 2 - Wooh ett av 2009s bästa spel får en uppföljare! Det känns väl bra? Jag kommer ju att köpa det utan att blinka. Det känns däremot mindre bra att så fort spelindustrin får chansen så kramar de ur en ny spelserie på innehåll tills den kvävs. Upprepning är okej för en 2:a aldrig för en 3:a. Håller tummarna för denna. På tal om mjölkning.

Star Wars The Forced Unleashed 2 - Totalt sabla överflödigt. Alla som gillar generisk QTE-action med Power Rangers-Star Wars jublar särkligen inne på idiotanstalten. Kul för dom.

Medal of Honour - Ja, ja, vi vet vad alla tycker. Det är så snott att antipiratbyrån borde sättas på fallet. Vad folk i allt gnäll dock inte vill inse är att detta kommer gå superbra. EA backar upp med en gigantisk budget och kommer göra sitt yttersta för att kopiera och plocka russinen ur COD-kakan. Resultatet kommer sälja helt fantastiskt och kritikerna kommer att hylla det. Det är oerhört förutsägbart och oerhört tråkigt. Spelet likväl som dess framtid.

Prince of Persia: Forgotten Sands - Klart att ett nytt Prince of Persia ska samsläppas med filmen som kommer till sommaren. Jag har inte mycket att säga om saken eftersom jag inte prövat på den nya omgången av Prince of Persia på next-gen konsolerna. Fast jag gillar att de verkar ha lämnat Final Fantasy-estetiken och gått tillbaka till tusen och en natt istället. Sen att spelet kan komma att bli halvfärdigt för att det ska släppas samtidigt som filmen. Det gillar jag lite mindre.

True Crime - Steak sauce! Ahahaha, jag skrattar så jag rullar runt.

Halo Reach - Ja varför laga något som inte är trasigt? Fast nu är det ändå 5:e gången som Halo-serien tycks göra exakt samma sak en gång till. Cynismen verkar däremot ha runnit av mig lite nu för jag minns ändå att dra igenom en Halokampanj med 4 spelars co-op som inget mindre än en ren fröjd.

Det blev redigt gnälligt här ser jag. Jag väntade mig i och för sig inget mindre när det handlar om Spike.Tydligen kan de bara peppa uppföljare. Mest är jag nog tjurig för att jag är rädd att dessa spel ska utgöra basen för det närmaste årets hype. Om så är fallet så blir jag väldigt ledsen i ögat.

#blogg

1
Skriv svar