En grandiös dag.

Medlem
En grandiös dag.

Höhö, nu kände man allt sig lite små klurig med titeln igen. Anledningen till ordet "grandiös" (Om det nu finns ett sådant på svenska med sådan stavning) finns med i titeln är att dagen som gått har vart riktigt härlig (Och en sak som kommer lite senare i bloggen). Pillat lite i Visual Basic och lekt sönder Guild Wars. Men framför allt. Så har jag vart ute och vart en extra hand på natt-orientering. Bäck svart ute, en liten brasa, liggunderlag och varma kläder. Mysigt!

Och nu det där som skulle ha lite mer med titeln att göra. Grandiöst. Återfallet som jag väntat år på. Att få suget tillbaka att lägga ner tid och ork på att köra om det otroligt fina och helt underbara spelet Grandia 2. Storyn är så genomtänkt och bearbetad. Man lever verkligen in i situationerna dem är i och man känner sig verkligen nära karaktärerna.
Synd bara att 3:an inte skulle komma till Europa. Det är en av sakerna till att jag mer eller mindre kastar taggtråd på utgivarna.
Vist, spelserien kanske inte har lika stor publik som i de andra länderna. Men man borde väl ändå få en smula möjlighet till att skaffa spelet utan att göra lådan regions fri för att kunna spela det.
Nej, smuts ska dem ha, inget annat!

På Återseende, Och Happy Gaming!

#blogg


signatur

Spaceships Are Magic

1
Skriv svar