Just one more hit, please!

Medlem
Just one more hit, please!

Jag ligger här i min säng, känner världen kryper in på mig. Det blir mindre, trängre, svårare. Abstinensen stiger, skakningarna närmar sig, behöver en hit, nu! Måste bara ha en, klarar mig inte på det lilla jag har jag behöver mer. Behöver mer än Harpan och MS Röj, Behöver CoD:4, Mass Effect, spel värda att spelas!

Ligger på logementet och skriver igen, som ni kanske förstått vid detta laget så kan jag inte spela. Har egentligen inte spelat på säkert en månad. Kanske snarare två veckor vid närmare eftertanke men det är svårt att göra det när jag bara har denna gamla skrivmaskin att använda så gott det går.
Ja, jag kallar min dator skrivmaskin, eller iaf min bärbara. Sitter här med en gammal IBM ThinkPad 240X. Vad den innehåller är verkligen inget att skryta med, en gammal slö Pentium III på 500mHz, 128mb ram, sen till de roligaste av allt ett gammalt integrerat grafikkort från Silicon Motions som heter LynxEM+ på 2mb med en maxupplösning på 800x600.
Detta, det är vad jag lever med vecka ut vecka in.

Sedan har jag en underbar maskin hemma som bara väntar på mig med en C2D 3.0 gHz, 4gb Ram, 8800GT BFG Overclocked, 22" Samsung 226BW mm. listan är lång. Det känns hemskt att inte kunna spela spel under värnplikten för hela helgerna (de få man är hemma) går åt till hellt andra saker, måste göra saker. Och idag kom det, det jobbiga ögonblicket av abstinens, eller vilja. Viljan att spela spel, ta sig genom uppdrag efter uppdrag, vinna, härska och regera.
Att följa spelet från början till slut eller bara gå in på en server och ta frags, en efter en.

Nu är det två vånader kvar tills jag kan sätta mig ner seriöst och spela igen, önskar min dator, min bärbara var bättre. då skulle jag inte ha detta problem, det är dock svårt att göra något åt den saken nu med ekonomin man har med tanke på lumpen. 72:-/dag är inte precis nått man får råd med att köpa en ny dator på.

I andra delen av rumemt sitter dom med datorerna och spelar, människor som inte förstår sig på spel tyvärr så när man börjar diskutera med dem om spel blandar de ihop starcraft och star wars. Vart är denna värld påväg.....

nu ska jag krypa tillbaka till mitt hörn, övervinna abstinensen och komma tillbaka som en segrare, om 2månader kommer jag återvända till spelen och fragsen. Då, då ska ni få se, då skall jag utbringa hämnd på alla dessa som tror de är allsmäktiga i spel på logementet....

#blogg

Medlem
Just one more hit, please!

Man får ta vad man har, rekommenderar att du kör Fallout serien, några LucasArts äventyrsklassiker, Starcraft, Diablo eller Warcraft. Finns många gamla klassiker... klart, det hänger på att du är en sån som kan lira gamla spel (menar inget negativt, men har polare som aldrig skulle kunna spela något gammalt spel).

Medlem

nejdå har inga problem med det har dock ett litet problem med det där....

Win2k...d flesta äldre spelen verkar starkt ha något emot det... det komplicerar det hela lite...

Medlem

Sant, du får ta och leta upp en Win98 skiva nästa gång du är hemma. För det finns många spel där ute som håller än

1
Skriv svar