A reason.

Medlem
A reason.

En anledning. Det är en viktig del i mycket, eller snarare allt vi gör. Dock inte om du gör värnpliken, då gör du saker för att du blir tillsagd, inte för att det finns en anledning.
Men en anledning har jag. En viktig anledning till denna blogg. Det är att den skall hjälpa mig att göra en dröm möjlig.

Jag vill i en inte alltför avlägsen framtid jobba som speljournalist. Har länge varit ett jobb jag sökt mig till mer och mer. Dessutom tror jag att det passar mig bra som person. Jag älskar att gå till botten med saker och ting samt finna sanningen, jag vill veta allt. Det är nog ofta därför jag blir sittandes där i spel nötandes för jag faktiskt vill genomföra och klara alla sidouppdrag. Men det är just för att få hela storyn till allt. Jag vill veta, jag vill undersöka, jag vill kunna.

Jag har dock redan smakat på speljournalistiken. 2:a året på gymnasiet, första terminen, skrev jag en recention på Untold Ledgend: Brotherhood of the Blade till PSP för spel och rollspels tidningen Fenix. Jag var dock inte mogen för det då, dock så lärde jag mig massor av att bara skriva den korta spalten. Men framtiden kommer vara mer lärorik, mycket mer.

Som ni antagligen nu förstått så är denna bloggs syfte framför allt att träna, träna på att skriva texter som är intressanta för läsaren och som är lättförstådda. Jag är kanske inte den bästa på att skriva, men jag kan min sak vad de gäller spel, jag vet vad som går hem och inte...
Jag har starka åsikter och är inte rädd att uttrycka dem.
Detta är min träning för att i framtiden eventuellt kunna förse er med recentioner som ni vill läsa om och om igen.

Så jag ber er nu, skriv gärna och berätta vad ni tycker om mina texter, sammansättning, lättförstålighet mm. vill höra allt.

va inte rädda för att skriva era åsikter...
Åsikter är det som gör oss Mänskliga.

#blogg

Medlem
A reason.

Vad jag hört från speljournalister när de talat om hur man ska bli speljournalist så är det två saker som krävs, att älska att skriva och att älska spel. Gillar du inte att skriva så kommer det nog inte fungera.

Men när det gäller att skriva bra så är det väl bara att plugga på om skrivandets konst. Ett tips som jag har är: skriv om, skriv om, skriv om. Fast jag följer inte mitt eget tips, utan kör med en lättare variant: läs igenom allt du skrivit flera gånger och justera. Du hittar lättare stavfel och syftningsfel då, men du kan också förbättra din text genom att skriva om det som du inte gillar. Självklart är en total omskrivning bättre, ofta formulerar jag om hela texten helt annorlunda vid den andra omskrivningen.

Borde väl säga att jag inte satsar på att skriva för två anledningar: jag gillar det inte så mycket att jag skulle kunna jobba med det och jag skriver inte tillräckligt bra. Men jag hoppas att det jag sagt ändå har någon tyngd (eller något uns av sanning, rätta gärna till mig då )

Medlem

jag älskar spel det finns det inget tvivel om. jag spelar allt dock så är min favorit genre FPS, men alla spel går hem bara d innehåller rätt saker.

Skriva vet jag inte om det är något jag älskar, dock så älskar jag att uttrycka mig, sprida måna åsikter ocha tt argumentera. i och med det är skriva ett bra sätt att uttrycka dom sakerna och det är lite därför jag försöker mig på detta. för att se om skrivandet faktiskt är något för mig.

Tack för tipsen alltid trevligt att läsa kommentarer i bloggen

1
Skriv svar