Top 10 Lista på PC-spel jag äger

Inaktiv
Top 10 Lista på PC-spel jag äger

Att göra topp 10 listor är aldirg helt enkelt, eftersom många spel helt enkelt är ganska svåra att jämnföra. Men nu har jag i alla fall lyckats klämma i hop en top 10 lista på PC-spelen jag äger.

10: Fallout 3

Oblivion with guns, nästan för bra för att vara sant. Vilket det naturligtvis är men det är ändå roligt att utforska Capital Wasteland.

9: Age of Empires 3 + exp

Ett alldeles för underskattat RTS! Perfekt för lan och folk som gillar kanoner och sjöstrider. Det enda som faller är nog kampanjen.

8: World in Conflict

Maffigt stratergi spel som är sjukt snyggt. Men tyvär saknar det vissa (i alla fall för mig) grundläggande
saker som ska finnas i ett RTS (läs single player) skrimish.

7: The Elder Scrolls 4: Oblivion

Det här nog det mest fria ORPG du någonsin kommer att få spela. Du behöver inte göra ett skit om du inte känner för det.

6: Diablo 2 + LOD

Utan tvekan det bästa hack'n'slash spelet som gjorts. Lite för repretivt för att hamna högre men det äger ändå hårt.

5: Call of duty 4: Modern Warfare

Anledningen att det här inte hamnade högre är den hårda konkuransen och den korta kampanjen (även om den äger hårt). Multiplayer lyfter också det redan bra spelet rejält.

4: Crysis + Warhead

Spelet som krossade och omvärderade begreppet snyggt, det kan omöjligt beskrivas med ord det måste upplevas. Det som kan beskrivas med ord är Kampanjen som är riktigt mysig och spännande.

3: Mass Effect

Som att spela sig igenom en extremt bra film. Mass Effect har allt ett RPG ska ha, och mycket mer därtill. Jag längtar redan till framtiden.

2: Warcraft 3 + TFT

Jag har spelat det i snart 4 år och spelar det fortfarande. Jag njuter och har alltid kul. Lätt bästa RTS som någonsin gjorts.

1: Team Fortress 2

Nästan helt ohotad etta. Spelet är ett rent mästerverk som troligen håller för evigt tack vare fria upptaderingar och dynamisk multiplayer. Last one alive lock the door!
___________________________________________________________________________________________

Spel som inte kom med:
Medival 2: Total war, Rome: Total war, Empire: Total war (jag tröttnar för snabbt på dom) The Elder Scrolls 3: Morrowind, Star wars: Empire at war, Warhammer 40.000: Dawn of war och
Ceasar 4

#blogg

1
Skriv svar