Datorkunskap och Samhällsprov...

Inaktiv
Datorkunskap och Samhällsprov...

Datorkunskap är kul. Allvarligt. Det är kul att få lära sig hur man gör snygga Word-dokument och allt möjligt annat, plus att man kan snacka lite allmänt skit med klasskompisarna utan att det gör så mycket. Det första jag tänkte när jag såg att vi hade datorkunskap två gånger i veckan var ungefär; "Suck, det är säkert jättetråkigt... och jag är säkert jättedålig på det...", men oj så fel jag hade. På båda punkterna. Det är skitkul, plus att jag faktiskt är rätt bra på sånt där... Jag är i alla fall inte sämst, för det är nog de som inte ens visste hur man startade datorn ordentligt, eller hur man tog sig in på sin skol-inloggning... men jaja, alla är vi nybörjare någon gång. Även de kan nu faktiskt en del. Det enda dumma är att vi måste ha så konstiga lösenord. Jag tror att alla kan sitt utom jag.

Samhällsprovet har jag faktiskt inte haft än. Men det kommer. På torsdag... -.- Jag vet inte om jag har fattat ens hälften av det vi ska kunna. Någonting om hur kommunerna styrs. Hela klassen fick sitta vid datorerna och leta info på kommunens hemsida, och fy 18 vilken dålig hemsida de har gjort... Man hittar ingenting, för så fort man klickar på en länk så kommer det upp massa andra skumma länkar, och man får råtrycka på bakåt-tangenten för att ta sig tillbaka till den länken man egentligen skulle ha ifall det visade sig att man klickat på fel. Dessutom är hela hemsidan i två färger; grått och grått. Visserligen i lite olika nyanser, men... Den är jättetråkig, vilket medför att man inte orkar leta rätt på de där sakerna man skulle hitta, så man får göra alltiohopa hemma på egen hand istället innan provet. Slutar i alla fall senast 10.25 på onsdag så man hinner plugga lite extra då.

#blogg

1
Skriv svar