Dagens Oblivion-lir

Inaktiv
Dagens Oblivion-lir

(Nu funkar Internet... i alla fall om jag sitter på golvet... :S)

Jag vet att det finns folk som inte gillar The Elder Scrolls IV: Oblivion, och det har jag inga problem med, om det inte är så att de har problem med att jag älskar det. I alla fall så levlade jag upp till level 23 idag, efter en hel del osynlighets-spells-kastande. Ligger på drygt 80 i strenght om jag inte misstar mig... Jaja... Letade i alla fall upp en smed som kunde lära mig lite Armorer, hade nämligen fått ihop 49 och min Quartz-rustning var helpaj... Kände inte för att betala över 1600 gold för att laga den... Så nu kan jag skryta med att jag är Jorneyman i Armorer också.

Hade dessutom bestämt mig för att göra ett av Knights of the Nine-uppdragen eftersom jag inte har gjort så många av dem, så jag fick typ springa lite fram och tillbaka för att hitta till stället jag skulle till. Jag är dessutom rätt lätt-distraherad när jag är på väg någonstans, så ser jag en ikon om ett ställe jag inte upptäckt brukar jag springa dit bara för att på map-markern. Så det tar ett bra tag innan jag är framme. Plus att det är fiender lite överallt. Inte så många som man skulle kunna tänka sig, fler rådjur än fiender faktiskt. Men en liten goblin här och en liten söt varg där... Till slut har man tagit hand om ett par.

Apropå fiender i Oblivion... Den konstigaste varelsen jag någonsin stött på måste nog vara en Land Dreugh (osäker på stavningen). Typ en skorpion som korsats med en myra eller något med ett nästan mänskligt huvud på. Jag säger nästan eftersom jag inte kommer ihåg vilken sorts huvud det var. Det liknade i alla fall en människas.

Om jag får återvända till att skryta lite om min karaktär så måste det ju sägas att hon måste vara en av de vackraste Dunmer jag någonsin sett. Har aldrig spelat lika länge med någon annan karaktär som jag gjort med henne heller, så det kan vara lite därför jag tycker så mycket om henne. Plus att hon är så snygg att hon inte kan ha hjälm på sig. Snodde en hood av en Necromancer istället. Hon passar bättre i den.

Ska resa bort till helgen, så min blogg kommer att ligga nere tills på söndag eller måndag... Hoppas att ni allihopa har kladdat ner en massa kommentarer tills dess... Det skulle göra mig riktigt glad. Ha det bra

#blogg

1
Skriv svar