Datorkunskap Igen - Powerpoint

Inaktiv
Datorkunskap Igen - Powerpoint

För er som har läst mina tidigare blogginlägg vet väl att jag gillar datorkunskap. Hittills har vi jobbat med Word och Powerpoint. Det är om det senare som detta blogginlägg kommer att handla.

Jag trodde att Powerpoint skulle vara skitsvårt och jättekrångligt. Behöver jag säga att jag hade fel? Det är inte bara lätt att jobba med, utan det är också jättekul. Det svåra var egentligen att komma på vad jag skulle göra min presentation om, men sedan bestämde jag mig för att göra den om Devil May Cry 3. Jag hade jättekul medan jag jobbade med den, och jag blev nöjd. Jag brukar inte bli nöjd med saker jag gör, men just den där presentationen blev jag faktiskt nöjd med. De flesta andra i klassen gjorde om sig själva, men jag ville inte det. Jag tycker att min idé var roligare.

Andra intelligenta funderingar idag rör sig mest om min förkylning. Idag känns det som om huvudet är fullt av fluff, och tankarna går långsamt. Snorar rätt mycket också. Plus att jag nyser ungefär 374 ½ gång dagligen (varning för liten överdrift). Jag hoppas att jag inte blir sängliggande, vill inte missa mer skolarbete nu. Har redan varit sjuk rätt mycket, så jag skulle kunna behöva vara frisk ett tag. Ska försöka bota förkylningen med lite WoW och DMC3 när jag kommer hem. Slutar efter datorkunskapen, om ungefär tjugo minuter. Då är det bara att kliva upp på cykeln och cykla hem. Jag brukar gå, men ett par dagar nu har jag cyklat (varning för onödig info).

Jaja, ska väl ta itu med lite Excel innan vi slutar. Problemet är bara att jag får huvudvärk av alla de där rutorna. Vi får väl se var det slutar. To be continued...

#blogg

1
Skriv svar