Första Blogginlägget i Maj!

Inaktiv
Första Blogginlägget i Maj!

Det måste ju firas lite att det är mitt första inlägg i månaden maj, eller kanske inte XD jag är hemskt flum idag, ni som läser det här får bortse från det XD

I alla fall så kom jag att tänka på ett par saker som har med övergångsställen att göra:

1: Om en bilist stannar, så brukar jag flina lite uppskattande till honom/henne. Varför flinar de aldrig tillbaka det minsta?? Om det mot förmodan uppenbarar sig ett litetlitet leende i ansiktet på personen ifråga, så är personen i 98 fall av 100 en man/gubbe! Dålig statistik för kvinnor/tanter...

2: Jättebra att bilister stannar. Men dåligt när de stannar när man har en bit kvar till övergångsstället så man får skynda sig över för att inte stoppa upp hela trafiken... Borde inte bilisterna tänka på det innan de stannar?? Någon som är bilist som kan förklara detta fenomen??

Idag har det varit en ganska tråkig dag. Det har regnat hela dagen, och det är fortfarande grått och trist ute. Jag vet att det är bra för naturen att det är blött ibland, men det är roligare med solesken tycker jag. Jag har inget emot regn, absolut inte. Men... Just nu vill jag ha sol!

Annars... har det inte hänt så mycket idag. Det var fettindränkta pannbiffar och halkigt potatismos till lunch. Inte så gott. Men men, det gick att äta. Äta bör man, annars dör man. Och dör man så är det dåligt. Då är det bättre att äta skolmaten...

Dessutom har jag tandläkartid imorgon klockan 8.30. Det ska tas avtryck i gegga. Wish me luck!

Ha det bra

// Wallan

#blogg

1
Skriv svar