The Impossible Made Possible

Inaktiv
The Impossible Made Possible

Det här är jag: en tjej som läser modetidningar (mestadels Elle och Sofis Mode, men även andra om jag kommer över). Just det. Läser. Tar till mig de knep som jag gillar, och struntar i resten. Jag skulle aldrig köpa någonting som jag tycker är fult bara för att det är inne. Men... Ibland händer det att jag råkar vara inne, utan att jag vet om det... Ett exempel: Solglasögon.

Jag hade tappat bort mina solbrillor. Puts väck var de! Det var soligt ute. I min familj har vi en låda för nycklar och solglasögon och andra randomgrejer, så jag letade där. Nej, där var de inte. Suckade lite. Letade lite till, och hittade ett par gamla, rätt stora solglasögon, pappas. Provade dem. Snygga, tyckte jag. Lånade dem. När jag kom hem bläddrade jag i några lite äldre modetidningar (nån vecka gammal), och vad hittade jag? Jo. Solglasögonen som jag kidnappat av min pappa. Kollade på vad priset var uppskattat till. Flämtade. 825 kr???

Jo, så var det. För gissa vad? Jag hade hittat ett par Rayban Wayfarer. Svarta. Underbara.

För den som inte vet det (jag visste det inte heller innan jag läste senaste Sofis Mode), Sofi Fahrman (Sofis Mode-Sofi) har ett par Rayban Wayfarer. Diverse kändisar har Wayfarers. Och så lilla jag, som hittade dem av en slump.

Jag har fått dem av pappa. Han gillade dem inte. Plus att jag fick ett tillhörande fodral. Jag älskar dem. Och det var historien om mina solglasögon. XD

#blogg

1
Skriv svar