Patchdag lika med ångest och frustration

Medlem
Patchdag lika med ångest och frustration

då va det dags igen.. Blizzards finest har knackat ihop en patch till som ska förbereda oss på den kommande expansionen som det så fint heter.
som vanligt fanns där ett par höjdargrejer som vi tjatat om i åratal, men som vanligt finns där även de standardiserade buggarna.. blajjet med att ändra på saker som inte behöver ändras... inga mods funkar som dom ska eftersom blizzard fipplat med nått som 9 ggr av 10 blir en blek variant som ingen använder sen.. ett lysande exempel kanske kan vara deras oförmåga att inse att folk vill kunna placera sina öppna väskor och karaktärsblad där dom vill inte på en låst plats som mer ofta än inte ligger förbannat dumt till... eller vad sägs om deras klantiga implementation av voice chat flr ett par patchar sedan.. där togs hårdvarustöd för ljudkort bort eftersom man va tvungen att ha en "software" driven ljudmotor så alla kunde få voice chat... Nååå.. kör ni med den? sämre kodat skit har inte ens setts på lågbudget programmeringskurser.. Ruskigt uselt ljud och typ 2 av 10 får ens igång microfonen,.

denna patchen fick samtliga klasser helt nya saker att tänka på.. framför allt saker som fungerade bra, var enkla att fatta och helt saknade behov av att ändras.. men nej nu får warriors gemma om för att bli uncrittable.. shamaner får utstå gnäll av hunters eller melee ang "vi e ur range för agi.. vi är ur range för str.. windfury totem e borta.. väck.. varför? ersatt med flat 20% haste.. Mmm dom som ville ha wf mest va rogues.. den gav rogues en chans att faktiskt nå toppnivåerna i dps där dom hör hemma.. men nu får dom en 20% haste dom inte behöver.. den stackars shamanen själv får leta i stjärnorna efter vapen med 3,20 delay dw för att offsetta den förbannade hastetotemen..
min shaman tappade 20% dps
min rogue sumpade teroretist 30% eftersom den nu överaggrar varje möjlig tank.
min warlock blev obegriplig att spela.

varför måste varenda patch sabba så förbannat mycket av upplevelsen.

nu till det värsta.
patchdag. dom har testat denna patch i månader o fixat o trixat.. varför o varför tar den 15 timmar att lägga in på en server? o varför fungerar det ALDRIG på patchdagen.. servercrashes var 5e minut.. o blizz e ruggit kvicka att stänga ner sina forum så dom slipper se arga posts på den som ju e dålig reklam.
när patchen väl är klar. står det
INGAME SUPPORT NOT AVAILABLE DUE TO TECHINCAL ISSUES.
årets bullshit... dom va så urkorkade att dom la upp en massiv patch en dag då samtliga utvecklare och tekniker är på väg hem från blizzcon.

slutgnällt för idag.. men det kommer mera.. tro mig... men jag får vänta några dagar till innan det blir intressant att vivfta med glaivesen igen.

#blogg


signatur

spriten räddade mig från sporten

1
Skriv svar