Blogg eller forum?

Medlem
Blogg eller forum?

Detta är en kommentar till Ullvantens inlägg Bloggen - Far Cry, Forumet - WoW?. Jag har redan utförligt i kommentarerna där förklarat varför jag hellre bloggar än deltar på forumet. Jag vill dock kommentera det MaxC skriver i sin kommentar. Varför jag väljer att göra det här i stället för i kommentarerna är för att jag vill få upp statistiken lite (hej Ullvanten). Mest känner jag att jag kanske har skrivit tillräckligt många långa kommentarer på ett tag och att det kan vara dags för ett eget inlägg.

I det gamla forumet kändes det som att komma objuden till en mycket privat fest. Och då jag kände mig som en gammal kärring och dessutom väldigt ocool och töntig, något jag känt sedan... ja sedan jag blev gammal nog att förstå hur viktigt det är att vara cool och otöntig, blev det omöjligt för mig att knacka på och be att få vara med. Därför blev jag en fönstertittare istället. Jag stod och såg in på de coola grabbarna och deras fest och önskade att jag också fick vara med. Jag tror att den känslan finns hos mig och inte har så mycket med verkligheten att göra (hoppas i alla fall), men sådana känslor är inte så lätta att göra sig av med.

Det som är bra med bloggen är att det är mitt party även om jag lånar lokalen av de coola grabbarna och tjejerna. Med lite tur kanske någon tittar in genom mitt fönster och tycker att festen verkar kul, och rentav knackar på.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar