Jag hatar bossar

Medlem
Jag hatar bossar

Jag hatar bossfighter. Hatar, hatar, hatar. För det mesta handlar det om att komma på tricket och sedan upprepa det sjuttiofem gånger. Eller i mitt fall, eftersom jag är så dålig och blir dödad hela tiden, sjuttiofemtusen gånger.

I Alice har jag att se fram emot den fruktade Jabberwock-striden. Jag minns hur jag den första gången blev så frustrerad att jag startade om spelet på easy. Tyvärr var det inte bara striderna som påverkades utan även banorna blev lättare vilket förtog lite av spelglädjen faktiskt.

Eller vi kan ta Return to Castle Wolfenstein när jag skulle skulle strida mot den förskräckliga übersoldaten. Jag gick in i ett rum, dörren stängdes och sedan dog jag. Gång på gång på gång. Jag blev desperat och började leta efter fusk men förstod inte hur jag skulle använda det när jag väl fann det. Till slut gav jag upp och avinstallerade spelet.

Det går väl an när det faktiskt finns något trick för att göra slut på en boss. Jag brukar visserligen ofta få söka efter lösningen eftersom jag inte har tålamod att pröva alla möjliga kombinationer, särskilt om jag inte tydligt kan se att de har effekt. Värre är det när det bara behövs massor med stryk. Finns det något tråkigare än att bara skjuta och skjuta för att i bästa fall efter någon timmes frustration få se någon liten film där bossen dör. Det finns det säkert men jag kan inte komma på något just nu.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar