Bruten isolering

Medlem
Bruten isolering

För en månad sedan fick vi tillbaka telefonen efter att ha varit utan i fyra-fem månader. Telia vägrade erkänna att det var något fel förrän grannen blev av med telefonen också. Då blev det minsann fart på dem. Lyckligtvis var det bara telefonen som slutade fungera, Av någon konstig anledning var våran uppkoppling igång hela tiden.

I torsdags kväll var det dags igen. Det började blåsa och det räckte för att vi skall mista både telefonen och uppkoppling. Den här gången kunde vi i alla fall åtgärda problemet själva med ett kabelbyte, men det tog lite tid att komma på var det var fel.

Jag älskar verkligen att bo på landet, men ibland blir jag så trött på alla avbrott i el- och telenät. Så fort det blåser hårt, och det gör det ofta här, så kan vi räkna med att åtminstone bli av med strömmen. Vi bor dessutom längst ut på ledningen och blir därför de allra sista att få tillbaka den. Vi har ett batteri som driver pumpen så att vi kan få ut värme i huset, vilket är tur. Det är inte så roligt att elda upp i pannan och sedan inte kunna få ut värmen. Det går ju inte ens att spola varmvatten när strömmen har gått så det kan ju få allvarliga konsekvenser.

En sak var i alla fall positiv med den senaste isoleringen. Eftersom vi inte hade kontakt med yttervärlden fick jag ha dator för mig själv. Jag kunde inte ägna en massa tid åt bloggandet och fick därför tid att spela. Det var första gången på länge jag faktiskt satt ner och ägnade några timmar i sträck åt spelande, och det kändes riktigt bra.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar