Det var på den tiden...

Medlem
Det var på den tiden...

Jag är gammal nog för att ha levt i en tid när det bara fanns två tv-kanaler. (Faktum är att jag är gammal nog att ha levt när det bara fanns en kanal, men det har jag inget minne av.) En sak som var bra med detta var att alla såg samma program samtidigt och så kunde man prata om det man sett efteråt. Detta saknar jag.

Ta bara Eurovision Song Contest. Förr i tiden tittade (nästan) alla på det. Det fanns inte så mycket annat att se på den kvällen det gick. Inte för att jag har varit så jätteintresserad egentligen, men jag brukade se det jag med för att dagen efter kunna diskutera på arbetet om rätt låt vann. Eller senaste avsnittet av Heimat eller Ubåten som var serier alla följde.

Nuförtiden är utbudet så stort att även man har samma kanaler som sina vänner och bekanta är chansen ändå ganska liten att vi tittar på samma program. Och till och med när vi följer samma serier är det sällan man kan diskutera dagens avsnitt eftersom det har blivit så vanligt med nedladdning eller dvd att mina vänner ofta ligger långt före mig i tittandet. Detta är faktiskt tråkigt, särskilt som sambon inte delar mitt tv-intresse. När jag ser något riktigt bra, eller dåligt för den delen, vill jag dela det med någon.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar