Jag har faktiskt haft annat för mig

Medlem
Jag har faktiskt haft annat för mig

Bloggen har blivit lite försummad om än inte lika försummad som bokbloggen. Den här veckan har jag ägnat mig en hel del åt spelande faktiskt. Portal spelades om med kommentarer och det är väl ett gott betyg till ett spel att man spelar om det så snart. Det är bara en dryg månad sedan sist. Sedan har jag ägnat några dagar åt Arx Fatalis. Tyvärr har en del av de dagarna gått åt till problemlösning och omstart av datorn. Igår var det så svårt att få igång spelet och så lång väntetid vid varje omstart att jag plockade med mig en bok att läsa medan jag väntade. Men när det fungerar är det ganska mysigt. Jag önskar bara att jag kunde lyckas med memoreringen av trollformlerna. Jaja, man kan inte få allt.

Idag har jag varit och handlat i den stora metropolen. Det blev jättestressigt när jag upptäckte att jag hade tre minuter på mig att springa genom hela köpcentret och sedan längst ut på bussterminalen. Jag hoppades att bussen skulle vara försenad som vanligt. Det var den. trettio minuter försenad. Vilket innebar att sambon tröttnade på att stå och vänta på stationen och åkte hem. Så när jag klev av bussen hade han precis kommit hem och jag fick vänta en halvtimma innan han kunde ta sig tillbaka och hämta mig. Blä!

Jag hittade ingen födelsedagsspel och har bestämt mig för att återigen anlita GOG.com som leverantör och köpa Beyond Good & Evil. Med min nedladdningshastighet på ca 50 kb/s så kanske jag får det lagom till jag fyller år. Om jag sen kan spela det är ju förstås en annan fråga.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar