Åter till verkligheten

Medlem
Åter till verkligheten

Nu har jag varit sjuk sedan i fredags. Egentligen bröt det väl inte ut förrän i söndags men halsen smärtade långt innan dess. Jag har inte varit jättedålig, lite feber, halsont och hosta bara, men trots det har jag inte haft någon som helst spellust. Delvis beror det väl på att alla spel tycks krångla just nu och motivationen att installera något nytt har inte varit så stor, men faktum är att bara att sitta och läsa lite bloggar har orsakat svår ögonsveda.

I stället har jag fått läst en hel del och börjar äntligen närma mig slutet på Accelerando, den bok jag håller på med just nu. Vila har det däremot varit sämre med, inte minst för att ett antal deadlines hänger över mig på jobbet. Idag ringde min chef och frågade om jag skulle komma tillbaka snart, annars skulle han lämna över det mest akuta på en frilansare. Som tur är kunde jag lugna honom. Det är inte roligt att inte klara av att slutföra en uppgift, särskilt inte som jag en gång tidigare fått lämna över en uppgift jag inte kunde klara av i tid. Jag hade inte satt mig in i alla finesser i Indesign och kunde inte göra det kunden önskade. När arbetet väl kom tillbaka hade det inte gjorts mer än vad jag skulle ha gjort vilket var förbaskat retfullt. Jag måste se till att läsa på lite.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar