Äkta spelglädje

Medlem
Äkta spelglädje

Jag har en längre tid nu tragglat med spel som Arx Fatalis och Beyond Good & Evil (som jag köpte två gånger eftersom det var fel på skivan första gången). Det har varit krascher och frustration och BG&E startar inte ens längre. Jag drömmer om en ny dator men vet att även med en värstingmaskin så skulle det vara krångel och frustration. Det är så med datorer helt enkelt. Det ena programmet fungerar inte tillsammans med det andra och grafikkortet tycker inte om det här spelet medan ljudkortet hatar det där. Och man uppdaterar drivrutiner och intallerar om Windows och svär och gråter och hotar med att hämta yxan, och ibland ger man upp och hoppas att nästa dator kanske blir bättre.

Då är det väldigt skönt att installera ett spel som Might & Magic VI. Det är fult som stryk och storyn är verkligen inte någonting att hänga i granen men oj vad roligt jag har. Inga avrott, inga svordomar, inga tårar eller vredesutbrott. Bara ren spelglädje. Det är faktiskt jättekul att skjuta ner skelett eller blanda olika brygder. Det är lagom svårt och det finns en hel del att upptäcka och utforska. Ibland behövs det inte mer.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar