Irritationsnivån är på topp

Medlem
Irritationsnivån är på topp

En sak jag har svårt för är religiösa fanatiker. Faktum är att de kan väcka mordlust i mig. Därför var dagens Star Trek: Enterprise inte bra för mig. Jag blev riktigt, riktigt arg och har fortfarande lite ont i magen faktiskt.

Det gör mig arg att jag blir så berörd av något så idiotiskt som ett Star Trek-avsnitt. Vad är det för fel på mig?! Nuförtiden klarar jag nästan bara att se komedier och må bra-filmer. En och annan actionfilm går bra om den är av det mindre seriösa slaget, typ Die Hard. De kan visserligen vara riktigt obehagliga men om man ser på helheten är de så utflippade och osannolika att det är svårt att ta dem på allvar.

Däremot var jag lite tveksam till att se Children of Men igår. Det är en allvarlig berättelse och alldeles förbannat sorglig. Det hemska är att det inte är så svårt att tro att mänskligheten skulle förfalla alldeles efter en katastrof. Man behöver inte se en efter katastrofen-film eller läsa The Road, det räcker på att se hur människor beter sig mot varandra i den del av världen där vi faktiskt har det bra för att inse att om samhället föll samman skulle vi bli vilddjur. I vissa delar av världen befinner de sig redan där, i ett samhälle i förfall. Jag hoppas att det alltid kommer finnas människor som vill och gör gott, men det är ingen brist på motsatsen.

Fan vad dyster jag var idag då.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar