En liten semestersummering

Medlem
En liten semestersummering

Jag hade planer den här semestern. Jag skulle vila, läsa, pussla, spela, fixa med veden, måla fönster, få besök, åka till Göteborg och gå på sf-bokhandeln och kanske något mer. Hur gick det då?

Första veckan sov jag. Ja, inte bara sov men i stort sett. Andra veckan städade jag och hade besök av min syster och på söndagen min bror också. Tredje veckan ägnades åt ved och målning. Denna sista vecka har ägnats åt att slappa och gräla med gubben.

JAg har alltså vilat och haft besök, veden är intagen och fönstren målade. Mellan varven har jag hunnit både läsa och spela och det blev lite pusslande också. Pusslet har jag inte hunnit halvvägs med ännu men det beror på att ljudboken jag lyssnar på medan jag pusslar är så förbaskat irriterande. Dessutom hämtar sambon sin radio hela tiden och då tappar jag bort var jag är i boken.

Något Göteborgs-besök blev det inte, jag är osäker på hur mycket lön jag får nästa gång så jag avvaktar. Nu kommer jag dessutom att få lite extra pengar snart och frågan är om jag inte struntar i sf-bokhandeln så länge och ser om jag inte kan skaffa en dator i stället. Jag får se när pengarna kommer exakt hur mycket det är. Men som vanligt dyker det väl upp någon oväntad utgift som slukar hela summan.

Det här är faktiskt första gången på många år jag har haft en lång semester. På mina tidigare jobb brukade jag dela upp den och på förra jobbet hade jag dessutom mer eller mindre jour dygnet runt. Min chef brukade nämligen ringa lite då och då och vilja ha hjälp med diverse datorrelaterade problem. Jag har varit ledig långa sammanhängande perioder men det är inte riktigt samma sak att vara sjukskriven eller arbetslös. därför känns det lite konstigt att komma tillbaka till jobbet nästa vecka. Jag hoppas det dyker upp mycket jobb som jag kan kasta mig över direkt.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar