Förlåt att jag tjatar men ...

Medlem
Förlåt att jag tjatar men ...

Nu är det dags för Star Trek igen. Helt plötsligt utspelar sig ett avsnitt i ett parallellt universum där mänskligheten har valt en mörkare väg än i det vanliga. Archer är fullständigt galen och tortera folk till höger ock vänster och vill bli kejsare. Alla är jätteotrevliga och inte får man se något av den vanliga besättningen.

Jag brukar annars tycka om avsnitt med tidsresor eller parallellvärldar, särskilt när de får någon koppling till den vanliga världen. I DS9 Var det lite roligt när de lekte med de olika rollfigurerna på den parallella DS9. I Enterprise är det bara trist och har redan hållit på i två avsnitt utan att det går att se någon poäng. Det måste ha gått fort utför på manussidan för vad jag kan förstå börjar serien närma sig slutet. Det gör mig både lite ledsen och lättad. Nu kan jag åka till Göteborg utan att behöva missa något avsnitt. Det blir värre med abstinensen. När Andromeda slutade kunde jag börja titta på Voyager och senare DS9. När de tog slut kom Enterprise. Jag vet inte vad jag skall hitta att se på nu. Men förhoppningsvis betyder det att ni slipper läsa fler Star Trek-inlägg. Om jag inte går och köper Next Generation förstås.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar