Sydkoster

Medlem
Sydkoster

Nu har jag varit ute och festat med jobbet och det var ett väldigt festande. Redan på tåget till Strömstad började vi med öl och cider. Efter nästan tre timmars resa var vi framme och då skulle vi ut och cykla. Jag var så trött att jag helst bara ville gå och lägga mig och själva cyklingen fasade jag för eftersom jag inte cyklat på många år. Efter de första hundra metrarna då jag var livrädd gick det riktigt bra. De flesta verkade väldigt förvånade över hur bra det gick.

Saken är den att jag är fet och har väldigt dålig kondition. Jag brukar bli alldeles matt bara av att gå ett varv i trädgården. Nu har vi visserligen en väldigt stor men ändå. Men jag är faktiskt mycket starkare än vad folk tror och dessutom är jag väldigt envis. Jag kliver t.ex. aldrig av i uppförsbacke. Om jag stannar så är det möjligen för att jag svimmar och ramlar av cykel och det har aldrig hänt. Jag får faktiskt hellre hjärtinfarkt än att jag går och släpar på en cykel i uppförsbacke. Det brukar imponera på folk.

Efter en stunds cykling tillbringades några timmar på en uteservering där det intogs ännu mer alkohol och sedan cyklade vi tillbaka. Jag var rätt slak och kände knappt mina ben men vi hade en timme på oss att vila och dricka ännu mer innan det var dags för middagen som var helt enastående god. Även vid den intogs det alkoholhaltig dryck.

Jag lyckades dessutom skämma ut mig genom att sitta sönder en stol. Jag lade märke till att den var lite ranglig och var försiktig när jag drog ut och in den. Men vid ett tillfälle när jag vände mig för att hänga väskan på ryggstödet kände jag hur den vek sig under mig och det brakade till. Det var nästan så att jag blev liggande med benen i vädret men på något sätt lyckades jag kasta mig upp innan jag nått golvet. Det var tydligen också imponerande. När jag kom ner till frukost i morse hörde jag att någon hade fått ryggstödet i handen när han skulle lyfta en stol så det var nog faktiskt stolarna som var lite dåliga.

Efter maten gick vi till baren för att fortsätta festa. Klockan ett blev vi mer eller mindre utslängda och gick och lade oss. Något säger mig att det var lika bra.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar