Syrran: "Pilla inte på datorn nu satt den går sönder"

Medlem
Syrran: "Pilla inte på datorn nu satt den går sönder"

Rubriken säger allt. En skyddande storesyrra som säger åt sin självdeklarerande datorkunniga broder. Inte fan lyssnar man väl på sånt skitsnack när man bytt delar på en dator flera gånger, haft kurser i skolan där vi med våld fått tagit isär datorer bara fatt kolla hållbarheten.
Jag var iallafall snäll nog att inte dissa henne totalt utan sa tillbaks "Ne det är lugnt det, jag är van vid datorer".
Satan va man fick äta upp det.
Nya datorn bara kom och gick. Fick den på måndagen. På kvällen då samt dagen efter så märkte man hur spel efter spel kraschade okontrollerat vad jag än hade för inställningar på spelet. Kontakta komplett.se supporten fatt vara på säkra sidan vad jag skulle göra. "Pröva byta ett RAM-minne åt gången fatt se om de fortsätter strula" sa de. Enkel uppgift tänker jag. Drar bort ett av de 2GB stora minnena. Testar ett spel och lirar 20min innan krashen kommer. Då testar vi väl nästa då som absolut måste funka om det är strul med RAM-minnet. Plockar ut det ena och sätter tillbaks det andra.
"Pip, pip" säger dator. Va i h*lvete tänker jag. Datorn bara piper och stänger av sig själv efter några sekunder, skärmen visar ingenting. Prövar och byter tillbaks minnet till det gamla som funkade halvt. Samma sak: Pip pip. Nu har jag rört något, nånting är förstört eller urkopplat. Jag kollar och kollar, upprepar det jag gjort, men datorn är död. När man äntligen fått en helt ny väluppdaterad dator som jag till och med kan maxa Far Cry 2 trots en upplösning på 1680*1050, då pajar man den. Måste skicka tillbaks den. Inte bara RAM-minnet, utan allt eftersom jag inte vet vad det första felet var som ledde till att spelen alltid krashade, samt andra felet som gör att jag inte får igång den.

Tror jag får sluta kalla mig datorkunnig...Gamer, men inget annat.

#blogg

1
Skriv svar