Vilket blir det?

Medlem
Vilket blir det?

Har tänkt såhär långt: Får förhoppningsvis hem nydatorn från komplett inom några veckor, förhoppningsvis en som fungerar riktigt denna gång. När jag får hem datorn så har jag "bunkrat" upp mig med massa spel som bara måste spelas.
Nu till problemet: Vad ska jag spela och i vilken ordning?

Spelen har jag redan nämnt i tidigare blogginlägg:
Crysis
Mass Effect
Assassins Creed
Far Cry 2

Har inte den blekaste aning av vad som känns bäst. Hann spela Far Cry 2 mest innan jag upptäckte problemen med datorn. Tyckte min tid i Afrika var riktigt kul. Underhållande vapen och fiender man mer än väl vilja ha ihjäl på värsta sättet möjligt. Mysig spel, och då inte bara vädret och miljön.

Crysis har jag spelat på min gamla dator (den jag sitter på nu). Det laggar och flyter inte alls på bra även med låga inställningar(grafikbugg som tvingar mig ha en tung grafikinställning på hög). Spelet har gått segt och man har inte kommit långt. Hann spela 1 timme på nydatorn. Man bara flög fram. Blev kort och gott ett nytt spel för mig och det har fått förnyat förtroende även om det bara är actiondelen och grafiken man vill åt. Nu gick det faktiskt också att ta död på nordkoreanerna. Ibland eller ofta rent ut sagt så blev jag mosad av 2 fiender på gamla datorn, det laggade så när man sköt och antingen så var det siktet eller fienden som hoppade fram över skärmen. Och att gå i närstrid med nävarna var en omöjlighet. Jag hann dock testa allt detta på nydatorn och plötsligt så var det inga problem. Längtar att få spela vidare.

Mass Effect. Bioware och rymden. Spelet är bara så stort och innehållsrikt, ett av året spel på PC (enligt tidningen vår). Har en förmåga senaste tiden att jämföra med det som sägs på gametrailer.com och där hyllas spelet ännu mer. Man älska ju Kotor-spelen, så varför skulle jag inte älska detta? Synd att spelet har fått vänta så länge på mig.

Assassins Creed. Tråkiga strider, för många och för lika i längden. Är det enda dåliga jag hört om spelet. Annars verkar spelet riktigt riktigt grymt. Jag hann klättra lite på byggnader och sånt innan spelet krasha på nydatorn. Men såld blev man. Oj oj oj va vakert det är när han rör sig mellan och upp på husen. Helt jäkla sjukt. Perfekta miljöer att vara lönnmördare på. Har alltid haft en liten liten mörk fantasi att ge sig på kristna korsfarare och andra skumma typer och visa dem hur mycket Gud existerar och hur blodig en kniv är när den genomspetsats dem bakifrån. Ursh va hemsk jag är.... Tur jag är en kramgo humanist så fort jag lämnat spelvärden.

Jaja. Vad blir det nu? Har inte kommit så mycket längre själv nu när jag radat upp de sakerna jag gillar mest om spelen ( av det jag vet). Faktiskt så blir det nog såhär:
Assassins Creed först. Är nog inte det bästa av de 4. Men det blir ju ändå spelet man får längst uppehåll ifrån medans man testar de andra.
Far Cry 2 blir det sen. Bara måste få testa lite fler vapen och göra hemska saker mot hemska människor.
Crysis nr 3. Bara fatt lättare jämföra med FC2. Vilket FPS-spel gillar jag mest helt enkelt. Nanodräkt mot massa vapen.
Mass Effect. När jag tillslut fått sätta igång och spela det så blir det nog svårast att lämna det innan det är genomspelat. Därför blir det sist, helt enkelt fatt det är nog det jag kommer allt älska av dessa 4.

Kommer förmodligen inte spela igenom hela av något av de första 3 spelen, utan jag kör väl några dagar innan jag byter till nästa. Men så är planeringen. För tillfället. Några invändningar?

#blogg

1
Skriv svar